Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Jag har lagt två bud på lite över 27 000 (x 2) för upgrade till Business från premium economy på ditvägen. (Jag har silver status på mitt konto)

Det finns minst 7 säten lediga i business. vad tror ni om in chanser? La jag ett för lågt bud?
Omöjligt att veta på förhand, dessa biljetter säljas som revenue med kort varsel. Även åt andra hållet om det fullbokat så kan pax omboka med kort varsel. Hur mycket är uppgradering värt för dig och din kompis? Ligger ni på samma PNR eller separata?
 

Axxo

Medlem
Han har ingen status alls (basic) medan jag är silver. Inte mera än 27 000 :) hehe. Vi får väl se ikväll (48 timmar innan ) om det går ingeom
 

Big Birger

Medlem
Har en flight till Miami i november som jag bevakar dagligen, och det växlar ganska mycket. Från att vara helt full till att ha 3-4 platser ledigt i både Plus och Business. Just nu när den smockfull igen, så förhoppningen om en uppgradering är nära noll. Troligen större chans att bli uppknuffad i gaten om ngn av de som bokat inte kommit. Och även den chansen är rätt blygsam. :(

Budordet att boka den klass man vill resa i är ett klokt budord.
 

squeezen

Medlem
Reste i torsdags på en plusgrade biljett, uppgraderad med poäng. Fick poäng för nya klassen.

Dock på utresan som var uppgraderad med pengar så fick jag endast original poäng o_O
 

Hachans

Medlem
Reste i torsdags på en plusgrade biljett, uppgraderad med poäng. Fick poäng för nya klassen.

Dock på utresan som var uppgraderad med pengar så fick jag endast original poäng o_O

Har du kollat så att du inte redan var i en bokningsklass som gav mycket poäng? Det finns ju flera tillfällen när du exempelvis reser med en flexibel Plusbiljett, uppgraderar till business saver vilket ger lika mycket poäng.
 

charlesswe

Medlem
Snabbfråga.

Bokad i X (award Go). HKG-CPH

Plusgrade till business med pengar.

Får jag poäng för J klass?

Enligt nuvarande villkor borde det väl vara så?
 

squeezen

Medlem
Har du kollat så att du inte redan var i en bokningsklass som gav mycket poäng? Det finns ju flera tillfällen när du exempelvis reser med en flexibel Plusbiljett, uppgraderar till business saver vilket ger lika mycket poäng.
Japp, var i en klass som ger 1000 som
Blev 1250 med guldbonus men skulle varit ny klass = 1500 plus guldbonus = 1875
Inga stora summor men princip är princip, i synnerhet med baspoäng...
 
Toppen