Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

GOTBound

Medlem
Jag och Mrs. GOTBound bokade en helg i London under senaste Now Or Never och flyger GOT-ARN-LHR t&r , vi betalade 1 400 kr per biljett i GO Light. SAS lägsta bud för upgrade till Plus är just nu 600 kr för sträckan ARN-LHR, för mig känns det inte "värt" det då vi har lounge och fastrack genom AMEX. Vad är ett "bra" pris för uppgradering till Plus på sträckan ARN-LHR?

Points är inget alternativ då jag nu efter sommarens bonusflygning har 125 pts på kontot.

EK
 

danielhog

Medlem
Bjöd 35250 och fick mail 30 min efter att 48h gränsen passerats om upgrade approved. Tack för tipsen @Canadien och @palmen
Klurar nu om man skall satsa på 1H eller 2A. ;) Med 1H blir det väl bra med utrymme men gillar tanken med 2A att ha "consolen" ut mot gången.
Rad 1 är min favorit för benutrymmet, men kan vara lite mer spring där. Jämna rader är mer privata.

Min favorit annars är rad 9, dvs rad 1 i den lilla kabinen.
 

palmen

Moderator
Rad 1 är min favorit för benutrymmet, men kan vara lite mer spring där. Jämna rader är mer privata.

Min favorit annars är rad 9, dvs rad 1 i den lilla kabinen.
8A/H har några cm mer utrymme också. Springs väldigt lite i Business och jag stör mig inte på att självservering och toa är precis bakom.
Nackdelen med lilla kabinen och långt bak är att mat riskerar ta slut
 

danielhog

Medlem
8A/H har några cm mer utrymme också. Springs väldigt lite i Business och jag stör mig inte på att självservering och toa är precis bakom.
Nackdelen med lilla kabinen och långt bak är att mat riskerar ta slut
Det som springs vid rad 1 är crew som drar skynket fram och tillbaka. Jag tycker det är rätt mycket spring innan första serveringen är avklarad och undandukad, vilket tar lite väl lång tid.
 

krasnyj

Medlem
Jag får väl testa 1H och se om det blir mycket spring ;) Kan ju hoppas på att de är något ledigt säte på jämn rad så kan man provsitta lite också kanske. Allt för vetenskapen och bla bla :D
 
Det är värt att bevaka och se när priserna sjunker. Om det är Plus till Business kan minimumbudet ligga på 2000 kr/person några månader innan men en vecka innan avgång kan det vara 3500 kr/person. Jag har lagt bud ca 3-4 månader innan i sådana scenarion och fått igenom uppgraderingen.

Fick du igenom budet 3-4 månader innan eller får man alltid svar 48 h innan?
 

krasnyj

Medlem
Köpt en Sas Economy CPH-EWR som EBS medlem. Budade in business med poäng. Vad skall man få i poäng då för CPH-EWR? Jag har fått 6k
 
Toppen