Senaste nytt

Nya Polarisloungen på Newark

Senator

Moderator
Hur som helst, så länge det här funkar så har ju newark blivit en mycket trevligare flygplats. Och vad jag kan förstå så kan man nyttja detta även med domestic business - eller?

Nja, här krävs lite detaljer. Här är reglerna som jag fick bekräftat i Chicago lördag kväll

"Outbound"
Flyger du United från t.ex. SFO till EWR för att resa vidare med SAS till ARN, får du INTE använda Polaris Loungen på SFO. Du får däremot använda Polaris Loungen EWR. Åker du däremot United både SFO-EWR och EWR-ARN kan du använda Polaris Loungen både på SFO och EWR.

Allt detta vill säga att alla andra Star Alliance bolag, så gäller accessen enbart från den flygplatsen där du flyger till Europa. Just nu finns denna möjlighet på LAX, SFO, IAH, ORD och EWR. Så alla som befinner sig på EWR och skall till Europa, kan du använda Polaris. Samma med ORD, LAX, SFO och till mindre del IAH där bara Lufthansa flyger.

"Inbound"
Här är det ganska enkelt, något jag fick erfara i lördags. Flyger du från Europa med United till EWR, ORD, IAH, LAX, eller SFO och skall vidare med United samma dag kan du använda Polaris. Kommer du däremot med Lufthansa, Swiss, SAS, Austrian eller något annat bolag får du inte access.
 
Jag kan rapportera att det fungerar utmärkt med mobilt boardingkort, så jag behövde aldrig gå till check-in vid B. Bara scannade min telefon själv, och fick aldrig några frågor.

Loungen är verkligen toppen! Bussen vid gate 71 funkade också lätt. Terminal B var verkligen sorglig, och SAS-loungen hade inget att sätta upp mot polaris.
Nu SK908 på 1A. (*^_^*)/
 

Rhoddan

Ny medlem
Åker med SAS-kärran till CPH ikväll, inga problem att checka in på B, airtrain till C, genom security (fast track), Polaris lounge är skyltad efter sequrity, men är emot gate 120. De bara scannade mitt SAS-boarding pass och allt funkade direkt utan frågor. Dusch finns (verkligen superfint!) och a la carte middag. Den hann jag aldrig prova, då den stänger kl 21. Kanonbra bar! Eftersom bussen till B airside slutar gå kl 22 så lämnade vi i god tid för att gå bort till gate 71, där airside-bussen går ifrån. 5 min senare var vi i terminal B. Jag valde då LH senator lounge, helt ok, men rena skräpet efter man varit på Polaris.
 

Biznick

Medlem
Åker SAS till CPH kl 23.30. Hur tidigt innan kan man checka in bagage på Terminal B, för att sedan ta sig till Polaris-loungen?
 

Senator

Moderator
Åker SAS till CPH kl 23.30. Hur tidigt innan kan man checka in bagage på Terminal B, för att sedan ta sig till Polaris-loungen?

Det borde gå att checka in när SAS öppnar incheckningen för SK910 CPH-EWR som avgår 17.30 och öppnar väl runt 14.00. Jag vet inte om man stänger en kort stund mellan SK908 som borde ha senast check-in runt 18.15 och SK902 som borde öppna runt 20.00. Senast 17.30 skulle jag göra det för att vara på sen säkra sidan.

Sen är inte Polaris så kul att min vill hänga från 14.30 till 22.00 :) Kom ihåg sista bussen är 22.00 från Terminal C till Terminal B.
 

Once56

Medlem
Idag tisdag, blev vi bryskt och otrevligt stoppade i sec på terminal c när vi skulle till Polaris. Många personer blev involverade, men budskapet var tydligt: du kommer inte igenom med SAS boarding card, du måste ha ett United. Visade t o m Uniteds egen hemsida som verifierar att jag ska ha access när jag flyger business till Europa med star A, men in kom vi inte. Nu 4 h att fördriva i terminal B
 

fcx

Medlem
Idag tisdag, blev vi bryskt och otrevligt stoppade i sec på terminal c när vi skulle till Polaris. Många personer blev involverade, men budskapet var tydligt: du kommer inte igenom med SAS boarding card, du måste ha ett United. Visade t o m Uniteds egen hemsida som verifierar att jag ska ha access när jag flyger business till Europa med star A, men in kom vi inte. Nu 4 h att fördriva i terminal B

Inte in i loungen eller inte in i terminalen?
 
Toppen