Senaste nytt

Nordic Choice Club Mastercard

palmen

Moderator
Med din hotellhistorik får du lätt statusmatch om du mailar kundtjänst med lite uppgifter. De har kanske ingen kampanj längre men jag gissar att de fortfarande gör som innan de hade matchningskampanjen.
Jag testade chatta med dom och svaret var att jag kunde få silver på direkten men att "ingen" kan matcha till guld/platinum. Nu är ju detta information genom en chatt, så jag tar det med en nypa salt och hör av mig till dom angående detta när det blir aktuellt om en månad.
 

AdamZenic

Ny medlem
"För varje månad du gör ett köp med kortet får du 2 kvalificerade nätter. Det betyder att du kan få totalt 24 nätter under ett år, bara genom att använda kortet varje månad! "

Någon som kan förklara för mig vad som menas med den första meningen? Är det 2 vanliga inköp med kortet på Coop Forum t.ex?
Är det 2 gratis nätter man får då eller?
 

Tonton

Medlem
"För varje månad du gör ett köp med kortet får du 2 kvalificerade nätter. Det betyder att du kan få totalt 24 nätter under ett år, bara genom att använda kortet varje månad! "

Någon som kan förklara för mig vad som menas med den första meningen? Är det 2 vanliga inköp med kortet på Coop Forum t.ex?
Är det 2 gratis nätter man får då eller?

Nu har jag inte detta kreditkortet, men min tolkning är - så länge du du gör minst ett (1) köp med kreditkortet under en kalendermånad så kan du tillgodose dig två (2) kvalificerade nätter.

Kvalificerade nätter är vad som räknas mot status. Exempelvis krävs 60 kvalificerade nätter på ett kalenderår för att uppnå Platinum. Har du detta kortet och gör minst ett köp varje månad på det, så kommer du enbart behöva bo 36 nätter på NCH för att uppnå Platinum-status.
 

molntankar

Medlem
Nu har jag inte detta kreditkortet, men min tolkning är - så länge du du gör minst ett (1) köp med kreditkortet under en kalendermånad så kan du tillgodose dig två (2) kvalificerade nätter.

Kvalificerade nätter är vad som räknas mot status. Exempelvis krävs 60 kvalificerade nätter på ett kalenderår för att uppnå Platinum. Har du detta kortet och gör minst ett köp varje månad på det, så kommer du enbart behöva bo 36 nätter på NCH för att uppnå Platinum-status.

Precis så är det.

För att vara extra tydlig: man får "låtsasnätter" när man använder kreditkortet för minst 1 köp per månad. Nordic Choice "låtsas" att du sovit två nätter hos dem för varje månad som du använder kortet. Det handlar alltså inte om "2 gratis nätter" som man kan utnyttja, utan enbart "nätter som tar en närmare en högre status".

För att bygga vidare på det som @Tonton skrev så innebär detta att om man använder kortet varje månad får man ihop "24 nätter", vilket innebär att det bara krävs 6 "riktiga nätter" för att uppnå guld, eller som sagt 36 "riktiga nätter" för att uppnå platinum.

Men tänk om det faktiskt var så att man fick två gratis nätter för varje månad man använde kreditkortet.
Det är aldrig förbjudet att drömma :)
 

Hok

Medlem
För att inte missa att göra minst ett köp varje månad så lägger man lämpligen Spotify eller Netflix eller vad man nu använder som dras automatiskt varje månad.
 

AdamZenic

Ny medlem
Då förstår jag :)
Tycker de borde vara tydligare, men tyckte det lät för bra för att vara sant!

En annan fråga, slutet av denna månaden ska jag bo på hotell 4 nätter, och uppnår då Silver status

Om jag skaffar deras kort blir jag automatiskt Silver status.
Får man bonus/status/tillägg efter att man skaffat kortet när man ändå är Silver status?
 

squeezen

Medlem
Då förstår jag :)
Tycker de borde vara tydligare, men tyckte det lät för bra för att vara sant!

En annan fråga, slutet av denna månaden ska jag bo på hotell 4 nätter, och uppnår då Silver status

Om jag skaffar deras kort blir jag automatiskt Silver status.
Får man bonus/status/tillägg efter att man skaffat kortet när man ändå är Silver status?
Du får ju den fördelar som man kan tillgodoräkna sig som silver från den dagen du blir silver. Du får ju inget retroaktivt. De bonusar som ges fås ju i form av X nätter dessa kommer ju även om Du redan har silver. X nätter kan motsvara en viss status men det är ju bara ett exempel på vad det genererar, det läggs ju ovanpå vad du redan har oavsett om det är 0 eller 100
Eller missupfattar jag frågan helt?
 

Kevinator

Medlem
Jag har fått den första kortfakturan och behöver betala 35 kr i pappersfakturaavgift. Försökte koppla på e-faktura eller autogiro men lyckades inte. Är det någon som vet hur man gör för att slippa 35 kr fakturaavgift per månad?
 

Ano

Medlem
Jag har fått den första kortfakturan och behöver betala 35 kr i pappersfakturaavgift. Försökte koppla på e-faktura eller autogiro men lyckades inte. Är det någon som vet hur man gör för att slippa 35 kr fakturaavgift per månad?

Det funkade alltså inte att gå in direkt på din banks hemsida och ansluta E-faktura via "NORDIC CHOICE CLUB MASTERCARD" ?
 
Toppen