Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2019?

Fyfan va ruttet!
Ansökte om Elite en sen kväll och var osäker på om jag hade valt avsluta eller behåll Premium.
Ringde kundtjänst som inte kunde svara men sa att det var lugnt om jag ringde tillbaka senare.

Ringde i Fredags och snackade lite spend, finns det möjlighet att flytta spend OM jag skulle välja att avsluta?

Fick ett nej på den. ”Fortsätt 100k till sen kan du avsluta” sade kundtjänst.
Detta insinuerar ju att kortet ligger kvar då han sa ”du kan begära att det avslutas när du fått din voucher”.
Du behöver inte göra något nu!

Okej, står sen på Ica i Söndags och får den pinsamma ”Köpet Nekat” vid betalning.
Genast tänker jag att nåt gått fel, betalar med Elite och fipplar upp Amex appen samtidigt som jag går ut ur butiken.

-Kort avslutat med röd triangel

Måndag morgon, ringer kundtjänst.
Förklarar vad som har hänt, hon förstår att jag är missnöjd.
Dock finns inget de kan göra, 50k spend är forever gone.
Fick 1500bonuspoäng i tröstpris och får börja om på mitt Elite där det nu är 3k spend.
147k to go, jävligt less.

Tips till alla andra! Var noga med spend och avslut samt lita inte på kundtjänst gällande detta.
Vaggad in i falsk trygghet och händer det så är det tydligen irreversable.
 
Men du hade kryssat i när du ansökte om det nya kortet att du ville avsluta det gamla? Eller var det kundtjänst som "råkade" göra något när du ringde in?
Jag hade gjort det.

Var dock osäker på vilket alternativ jag valde så frågade kundtjänst, de kunde inte svara på om det slår som ”pending” när jag efterfrågade det.

Ville ju fortsätta med kortet tills spenden var uppnådd.
Fick det aldrig bekräftat om så var fallet, och på Fredagen lugnade kundtjänst mig med att berätta att det inte såg ut så.

Allt är självförvållat, råder inga tvivel om det men vaggades in i falsk trygghet av kundtjänst när det fortfarande fanns möjlighet att stoppa avslutandet.

När det väl hade gått igenom kunde de ej ”låsa upp” det igen och spenden dog med den statusförändringen.
Surt sa räven, men så blev det.
 
Lite OT men hur får du upp det där? Har kollat runt överallt på mitt konto..
Logga in via webbläsare på ditt konto och följ nedan steg!

78B35C41-60B7-498E-8C20-08272FBEDF5F.jpeg


AEA8F865-CEE9-47C0-9C8C-9F6891330CD9.jpeg


B0DF4221-0804-402F-942C-30EB5CA30F1E.jpeg


81FE134A-1874-4B4F-8CC9-847AB8A63ECE.jpeg


D0B53227-B1EE-4373-BE3E-DBD6538922A6.jpeg
 
Last edited:

kander

Medlem
Screen Shot 2019-03-22 at 07.57.10.png

Tvåan kom nu efter en betald flygresa för storfamiljen, och det blev visst lite över gränsen också. Dags att lägga spend på sambons kort nu för ytterligare två 2-4-1... Spendera mera! :)
 
Toppen