Senaste nytt

När når du SAS American Express 2-4-1-gränsen 2019?

Sebastian.k

Medlem
Har hittat mycket bra info ang 2-4-1, tack vare er här på bc!

Men jag har svårt att hitta info om medresande barn under 6år när man använder vouchern?

Kanske dum fråga men räcker en 2-4-1 för två vuxna och två barn i 50% eller är det 2 vouchers som gäller?
 

Canadien

Medlem
Har hittat mycket bra info ang 2-4-1, tack vare er här på bc!

Men jag har svårt att hitta info om medresande barn under 6år när man använder vouchern?

Kanske dum fråga men räcker en 2-4-1 för två vuxna och två barn i 50% eller är det 2 vouchers som gäller?

Två vouchers. Alla över 2 år räknas som vuxna med Star Alliance poängbokningar och 2-4-1
 

Sebastian.k

Medlem
Två vouchers. Alla över 2 år räknas som vuxna med Star Alliance poängbokningar och 2-4-1

Toppen, tack för info :)

Ok, då värver jag min sambo till ”Amex premium” så har vi 2 vouchers som gäller för både sas och *A efter 150k spend vardera + sign up bonusar.

Eller byta till elite och ger extra kort till sambo, upplever smidigare med elite då samtliga går under en kort ägare. Tänker jag fel?
 
Last edited:

kander

Medlem
Toppen, tack för info :)

Ok, då värver jag min sambo till ”Amex premium” så har vi 2 vouchers efter 150k spend vardera + sign up bonusar. Eller byta till elite och ger extra kort till sambo, upplever smidigare med elite då samtliga går under en kort ägare. Tänker jag fel?
Tänk på att om du ska använda två vouchers på samma resa så måste båda tjänats in under samma kortägare (alt. boka två olika resesällskap).

Om du tror att ni kan tjäna in två vouchers på respektive kort (sammanlagt 4) är det bara att köra på (och sedan använda de två paren på två olika resor), annars är det enklare att hålla sig till spend under samma kortägare.

Edit: Förtydligande
 
Last edited:

Sebastian.k

Medlem
@SimonXYZ
Just ja så var det, sas Awarde gäller barn rabatt, tack för förtydligandet!

Toppen, det är en bra början att utvärdera, 2 vuxna med 2-4-1 med sas awarde och 50% kidsen till ett sas blue resort hotell där solen skiner :)
 

Sebastian.k

Medlem
Tänk på att om du ska använda två vouchers på samma resa så måste båda tjänats in under samma kortägare (alt. boka två olika resesällskap).

Om du tror att ni kan tjäna in två vouchers på respektive kort (sammanlagt 4) är det bara att köra på (och sedan använda de två paren på två olika resor), annars är det enklare att hålla sig till spend under samma kortägare.

Edit: Förtydligande

Tack för förtydligandet!
Jag får läsa på mer här i forumet.

Håller på att pitcha sas/eb/Amex/mc konceptet för min sambo :)
 
Toppen