Senaste nytt

Möjligt att boka multi-stop med olika klasser?

sandek

Medlem
Ska flyga ut till en flygplats och hem från en annan (Bil imellan). När jag försöker boka på LH så kostar det 4 000 och går bara att välja ECO eller Business.

Om jag istället söker på momondo så får jag Eco ut och Business hem för 3500 om jag bokar via Seat24 eller liknande.

Går detta inte att lösa direkt via LH på nåt sätt?
 

Vindpilen

Medlem
Ska flyga ut till en flygplats och hem från en annan (Bil imellan). När jag försöker boka på LH så kostar det 4 000 och går bara att välja ECO eller Business.

Om jag istället söker på momondo så får jag Eco ut och Business hem för 3500 om jag bokar via Seat24 eller liknande.

Går detta inte att lösa direkt via LH på nåt sätt?

Hade en liknande fråga för ett tag sedan och har nu bokat ett gäng sådana biljetter.
Du får helt enkelt ringa LH och boka om du vill köra multi-stop i olika klasser. Sök upp exakt vad du vill ha på Matrix - ITA Software by Google först så vet du att det blir rätt.

LH tar runt 30 Euro för att boka via telefon
 

Senator

Moderator
Lufthansa i Sverige har telefonnummer 077-011 10 10.

Tyvärr saknas funktionen att blanda klassar på multi-segment. Det funkar bra på tur/retur.
 

Senator

Moderator
Med risk för att jag missförstår dig nu men det går jättebra att blanda klasser om man ringer

Menande självklart via Lufthansa.com. Per telefon inga problem.

Lufthansa stela som få, tar runt 250kr som du skrev. Swiss däremot, tar noll eftersom det inte går att boka via deras hemsidan. Lufthansa behöver en kod från deras webbsupport som sitter i Indien för att ta bort avgiften.

Att tala med dom är som det värsta avsnittet av Little Britain: ”The Computer Says No”.
 
Toppen