Senaste nytt

Lufthansa/Swiss First 2-for-1 från Sverige den 17:e maj, 2019

Vilka bolag har du bokat First med på denna kampanj?

  • Lufthansa

    Votes: 23 82,1%
  • Swiss

    Votes: 15 53,6%
  • Singapore Airlines

    Votes: 8 28,6%

  • Total voters
    28
  • Poll closed .
Status
Stängd för vidare inlägg.

SimonXYZ

Medlem
Du borde kunna få en detaljerat bekräftelse innan betalning med all information.
I min bekräftelse innan betalning stod varken bokningsklass eller kabinklass, det stod inte heller när jag klickade in på Tickets hemsida för att betala. Jag lyckade dock öppna bokningen hos swiss.com med ref. nummer innan den var betald, och där såg allt rätt ut.
 

squeezen

Medlem
Dum fråga kanske, men om man bokar via resebyrå utan att veta bokningsklass, kan man ändå vara rätt säker på att man får en av de högsta bokningsklasserna (t ex F, A för Lufthansa) bara för att man bokar första klass eller finns det någon risk att det skulle bli en lägre bokningsklass?
Är det first är det hög bokn klass som ger mycket poäng om du syftsr på det. Skulle du få first i nåt annat än A så lär priset sticka ut och landa in väldigt högt.
 

Tonton

Medlem
Jag har inte tillgång till Fare Rules via ExpertFlyer (ja, jag bör egentligen skaffa det själv...) men går det att få stopover på denna kampanj?
Tänker exempelvis: ARN-FRA-PEK (stopover 2 dagar)-SIN.
 

SimonXYZ

Medlem
Jag har inte tillgång till Fare Rules via ExpertFlyer (ja, jag bör egentligen skaffa det själv...) men går det att få stopover på denna kampanj?
Tänker exempelvis: ARN-FRA-PEK (stopover 2 dagar)-SIN.
Screenshot 2019-05-24 at 15.52.48.png
 

flybob

Medlem
Har man några fördelar av att man reser First om man bokar en resa som kräver övernattning i ZRH? Tänkte boka resa till Dubai men den anländer isf från Stockholm till Zürich 22 och nästa flight avgår 12.05 nästa dag. Antar att man behöver boka hotell själv?
 

Senator

Moderator
Har man några fördelar av att man reser First om man bokar en resa som kräver övernattning i ZRH? Tänkte boka resa till Dubai men den anländer isf från Stockholm till Zürich 22 och nästa flight avgår 12.05 nästa dag. Antar att man behöver boka hotell själv?

Tidigare fick man hotell men det gäller inte längre fick jag veta igår efter samtal med Swiss
 

Lord

Medlem
Hittade platser i F för två t.o.r till Rio över sportlovet som jag bokade. Tänkte inte berätta för hustrun, men hon fick omedelbart ett ping i SAS-appen eftersom jag reggade hennes EB-nummer. Svårt att vara hemlig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen