Senaste nytt

Lufthansa Business Class (747-8i) vs SAS Business Class A330

Tjena,

Hade en tidigare tråd angående min resa FRA-GRU, tänkte bara kolla hur ni som prövat båda skulle klassa Lufthansas Business Class i deras 747-8i om man ställer den emot SAS Business Cass i deras A330 (t.ex. mellan Stockholm - New York...)

Stort tack
/Niklas
 
Jo, frågan var mest hur deras Business Class står sig jämfört med SAS... Har betalat för uppgradering på vägen hem. (8900:)
Ditresan har jag econony premium, en uppgradering till Business kostar 6400:- är sugen att uppgradera båda men då blir kostnaden 15000:- för en affärsresa vilket känns lite väl...

Det märkliga är att att köpa en uppgradering är billigare än lägsta budet man kan lägga om man budar på en uppgradering, det är dock en helt annan sak.
 

HenrikT

Medlem
Hårdvaran är ok på Lufthansas 747-8 men jag tycker servicen, mat och dryck är betydligt sämre på Lufthansa än på SAS.
 

Senator

Moderator
Tyvärr är Lufthansas business class hårdvara inget särskilt. Det är en bra produkt på en dagsflight men jag personligen har väldigt svårt för "sängen" på nattetid. Jag kallar den "Lufthansakistan" men jag är 192cm och väger +100kg så den passar inte mig. Där är SAS ett antal steg före i mitt tycke.

Båda kör numera en form av "restaurant style" servering av mat: där är väl det mer smakfråga vad man gillar. Rustikt tyskt eller rustikt skandinaviskt :) Det som är lite kul med SAS är deras satsning på öl, gin, vodka, och whiskey från Skandinavien. Lufthansa parerar med trevliga tyska viner.

SAS styrka är hårdvaran, gratis wifi, och bra skandinavisk pregel
SAS svaghet är "hit and miss service" eller jag vill kalla det skandinavisk service som är lika med "egalitär service"

Lufthansas styrka är jämnhet, korrekt och artighet, nätverk och jag tycker loungerna är mycket bättre
Lufthansas svaghet är stolen/sängen på natten om man är lite längre och bredare som jag är
 
Toppen