Senaste nytt

Lounge & fast track i Boston när man reser sas business

Pär Hedlund

Ny medlem
Hej!
Har en fråga jag inte lyckas klura ut helt. Ska flyga från Boston i business klass med SAS. Tiden jag anländer till flygplatsen fram till avresa blir sannolikt tight. Nu undrar jag om det finns fast track som jag kan använda?
OM jag nu skulle få mer tid över än planerat så bör jag väl ha tillgång till Lufthansa Lounge? Enl SAS bokningsinfo står inget om att jag har denna tillgång. Det står enbart noterat tillgång på utresan från CPH.
Jag gissar att folk här sitter inne med kunskapen. Finns det redan noterat på forumet men att jag missar detta ber jag om ursäkt.
Tack!
 

palmen

Moderator
Lounge ingår när du flyger business.
Har dålig koll på om Boston har fast track eller ej så det får någon annan svara på.
 

nissefalk

Medlem
Jag flög hem med SAS i business från Boston för en dryg vecka sedan, det finns en fast track där som vi använde oss av, men, vi var på plats ganska tidigt, ca 3 timmar innan avgång och då var det inte speciellt mycket folk. Loungen vi använde var Lufthansa, väldigt trevlig lounge med bra fika utbud och hyfsat med mat val. Det var ganska mycket folk i loungen ca 1,5 timme innan SAS planet gick då både Swiss och Lufthansa har varsin avgång ca 30 min innan SAS
 

Canadien

Medlem
Kommer du typ 1.5h innan avgång kan det vara rejält med folk i kön till Security då både Swiss och Lufthansa har kärror som ska ut ungefär samma tid.
Fast tracken är ibland tveksamt om den är snabbare än den vanliga eftersom det ofta bara är en scanner i FT men 6x eller så i den vanliga. Men just den dagen du ska åka kan det ju vara bättre, eller sämre... se till att du är på flygplatsen minst 2h innan om du vill få lite tid i loungen.
 
Toppen