Senaste nytt

Kastrup har världens bästa security - och är Nordeuropas bästa flygplats

BusinessClass

Redaktör
Organisationen Skytrax genomför varje år Skytrax World Airport Survey där man gör olika listor över världens bästa flygplatser inom olika kategorier. Med tanke på att det mest är engelskspråkiga som röstar är det imponerande att danska Kastrup intar förstaplatsen i kategorierna "No 1 for security clearence" i hela världen och kanske mindre överraskande "Best Airport in Northern Europe" …
 

JacobGBG

Medlem
Uppskattar att redaktionen har fört med även sin egen kommentar på placeringarna. Många av första side nyheterna kan kännas lite copy+paste ibland.
 

agehall

Medlem
Den som över huvud taget tittar på skytrax och tror på vad som står där har inte mycket koll på läget tyvärr. Deras oberoende är ju obefintligt - de filtrerar allt negativt som skrivs om deras kunder och delar ut awards till de som betalar bäst.
 

thh

Medlem
Den som över huvud taget tittar på skytrax och tror på vad som står där har inte mycket koll på läget tyvärr. Deras oberoende är ju obefintligt - de filtrerar allt negativt som skrivs om deras kunder och delar ut awards till de som betalar bäst.

Nåja, Kastrups säkerhetskontroll är ändå okej. Den är som Arlandas kl. 21 en söndagskväll. Det går rimligt fort och är inte allt för mycket besvär. När jag tänker på det är det nog bara Umeås jag gillar bättre, men där är säkerhetskontrollen valfri.
 

pep

Medlem
Den som över huvud taget tittar på skytrax och tror på vad som står där har inte mycket koll på läget tyvärr. Deras oberoende är ju obefintligt - de filtrerar allt negativt som skrivs om deras kunder och delar ut awards till de som betalar bäst.
Jeg kender din aversion mod Skytrax og er til dels ening når det gælder "AWARDS". Men jeg læser deres airlines, airports, og lounge reviews stort set hver dag. Fordi det giver glimrende overblik. Nu om dage er næsten alle reviews verificerede med anmelderne som sender ind Boarding Pass og/eller billetter til redaktionen. Selv har jeg lavet 165 anmeldelser siden 2010, hvoraf kun 2 (vistnok) ikke er publicerede. En gang imellem er mine airline-reviews redigerede en smule (når vi nærmer os religion, madkultur, nationaliteter, etc.), men ikke meningsforstyrrende. Eksempelvis er mit seneste Loungereview afsendt og publiceret i forgårs på http://www.airlinequality.com/lounge-reviews/malaysia-airlines/ Det tager dem nu mindre en 1 dag at godkende og uploade mine reviews.
 

SASmackan

Medlem
Gardemoen borde vara högre upp?

Jag kanske reser lite för sällan till Oslo, men jag har några transfers där per år och jag tycker nog att Gardemoen bör läggas i samma fack som CDG och Tegel...
 

thh

Medlem
Valfri?! Har du lust att utveckla?

Ny flyger jag inte regelbundet till Umeå längre men när jag gjorde det och skulle flyga tillbaka till Stockholm på fredagskvällen skedde det att det inte fanns mer än en person i säkerhetskontrollen som inte hade möjlighet att både kolla väskor och personerna som gick igenom metalldetektorn.
 
Toppen