Senaste nytt

Kan vi besöka alla världens länder 2017? (Karta)

olo

Medlem
Under förutsättningen att jag inte studerar till hösten så kan jag redan nu lova att jag gör en MR på den afrikanska kontinenten under oktober/november om det skulle betyda att vi kan klara av alla världens länder!

Edit: Jag inser redan nu hur dumdristigt detta löfte är, men då jag vill nå 50 besöka länder innan 30 så skulle detta vara en rejäl boost av lite "udda" länder :)
Om man bortser från reserekommendationerna från @agehall och tittar på vad UD säger så är det bara 11 länder som UD avråder från resor till*:
Burundi, Centralafrikanska republiken, Demokratiska republiken Kongo, Guinea-Bissau, Libyen, Mali, Mauretanien, Niger, Somalia, Sydsudan och Tchad.
- Så chanserna borde vara goda! :)

För ytterligare 11 länder finns det avrådan som gäller delar av landet (på samma sätt som att Thailand finns med på listan...)
Algeriet, Burkina Faso, Egypten, Elfenbenskusten, Eritrea, Etiopien, Kamerun, Kenya, Nigeria, Sudan och Tunisien.

* oavsett grad: Inte nödvändiga resor, inga resor, lämna landet
 

TallA

Medlem
Rumänien de senaste dagarna.
Bild från en flygplats full men snö.
 

Attachments

  • IMG_2436.JPG
    IMG_2436.JPG
    43 KB · Visningar: 206

TjudöBoy

Medlem
Lägger oxå till Estland, Tallinn efter en liten vecka i Kopli varvshamn för årsservice av skutan samt lite uppfräschning av inredningen.
 
Toppen