Senaste nytt

Kampanj från BA: gratis uppgradering till First under sommaren 2019

Flying Finn

Medlem
BA är desperat med att övertyga att deras nya mjukvara i First är värd att punga ut mera pengar för? :) Gäller dock även AA som codeshare bokat från BA.

Upgrade to First | British Airways

Boka senast 31.5.2019 (gäller inte billiga I-klassen) och flyg under sommaren enligt följande regler:

Your free upgrade to First is available one-way on either the outbound or the inbound part of the journey; simply purchase an eligible published semi-flexible R, D, or C class, or a fully flexible J class Club World fare by 31 May 2019.

This offer is available when you travel outbound by 28 August 2019. Exception is Tel Aviv and Delhi for which travel outbound is 1 June 2019 to 28 August 2019. You need to complete travel by 30 August 2019 (LHR) and 14 September 2019 (LGW).

Upgrades are subject to availability on selected flights.

Offer now available on flights between the UK and USA, Canada and Mexico with British Airways and our partner American Airlines as well as the following routes.

Abu Dhabi (AUH), Abuja (ABV), Accra (ACC), Bahrain (BAH), Barbados (BGI), Beijing (BJS), Cape Town (CPT), Delhi (DEL), Dubai (DXB), Durban (DUR), Grenada (GND), Hong Kong (HKG), Jeddah (JED), Johannesburg (JNB), Kuala Lumpur (KUL), Kuwait (KWI), Lagos (LOS), Moscow (MOW), Nairobi (NBO), Port of Spain (POS), Riyadh (RUH), Seychelles (SEZ), Shanghai (SHA), St Lucia (SLU), Tel Aviv (TLV) and Tokyo (TYO).

Addendum: i praktiken uppgraderas det valda flyget till First i bokningsklassen A, så utrymme i A-klassen är kravet för att en gratis uppgradering kan utföras.
 
Last edited:

Senator

Moderator
Det är ganska standard upplägg som dyker upp några gånger per år. Nu med de hemska priser/krav som OneWorld JV har på Nordamerika kan detta vara en bra väg.

Jag tror fortfarande att billigaste och bästa sättet att prova British Airways First är att boka I-klass under sommarperioden på en relativt öppen flight, sedan satsa på Airport Upgrade (AUP) på Heathrow. ARN-SFO i First hamnar på 42.000kr på mina dagar, men 22.000kr i Club World utan sjudagarskrav (men med lör/sön). Jag har normalt betalat £500 eller £600 och fått First TP. Så det är inte garanterad, men en bättre deal i mitt tycke.
 

Flying Finn

Medlem
Jag har normalt betalat £500 eller £600 och fått First TP. Så det är inte garanterad, men en bättre deal i mitt tycke.

Jo, jag håller med dig att detta är inte precis det bästa möjliga och inte det billigaste sättet att resa BA First. Ville dock dela med dealen, i fall någon är intresserad. Det finns ju ett rätt så stort ruttutbud i reglerna. :)

Personligen så föredrar jag boka den förmånliga I-klassen och sedan uppgradera med Avios, vilket är bra värde för mina poäng. Har inte ännu någonsin fått AUP-erbjundande, men på basis av tråden på FlyerTalk tycks First-offerterna inte vara så kanon. Eller så är antalet prisexempel för litet.
 

Homer

Medlem
Och som vanligt...

This promotion is only open to Eligible Participants. An Eligible Participant is a person resident in the United Kingdom
 
Toppen