Senaste nytt

Köpa bonusresa med Sheba miles

Canadien

Medlem
Går inte att köpa bonusresor för slattar från olika program nej, såvida du inte delar upp bokningen så att t ex 2 personer reser för dina Eurobonuspoäng och 1 person reser för dina Shebamiles. Blir då två separata bokningar. Den ena bokar du hos SAS (Eurobonus) den andra bokar du hos Ethiopian (Sheba)
 

agehall

Medlem
Tror du kommer att få svårt att hitta någon som använder Sheba Miles - jag kan inte påminna mig att de har haft någon sweetspot som gjort dem attraktiva för oss i norden.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Maria1980!

Ny medlem
Segt, jag har en massa miles, eftersom jag åkt fram och till baka till Afrika några gånger med dem. De har bra priser faktiskt, och jag har blivit uppgraderad till Cloud 9, vilket var riktigt najs! ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mjulven

Medlem
Det ser inte ut att vara allt för svårt att boka resor online med shebamiles hos Ethiopian. Är ytterst osäker på hur man bokar biljetter med shebamiles som involverar andra bolag.

På din fråga om man kan delvis boka med shebamiles och delvis med eurobonus poäng så går det inte på en biljett utan separata bokningar måste genomföras.
 

Maria1980!

Ny medlem
Jo, jag det verkar inte alltför svårt, jag var bara nyfiken på om nån har provat på det och känner till eventuella fallgropar etc. Eller när de har rea på bonusresor? :)
 
Toppen