Senaste nytt

Japan rail pass

Johanna

Medlem
Jag tänkte göra som jag gjort tidigare gånger köpa ett JR Rail pass på 7 dagar för 2490 kr.

Men när jag nu är inne på JRs hemsida finns det massor av olika pass.
JR-EAST - East Japan Railway Company

Vi ska ta oss som längst till Nagashima, där närmaste tågstation är Kuwana. Är JR rail pass det bästa/billigaste eller borde jag välja ett annat?

en bifråga, har någon länken till sidan här där man ser hur man köper prepaid sim i Japan och var? Det ska finnas någon slags puck som jag fattat man kan dela på. Hittar inte när jag söker.
 

Dr. Miles

Expert
Jag tänkte göra som jag gjort tidigare gånger köpa ett JR Rail pass på 7 dagar för 2490 kr.

Men när jag nu är inne på JRs hemsida finns det massor av olika pass.
JR-EAST - East Japan Railway Company

Vi ska ta oss som längst till Nagashima, där närmaste tågstation är Kuwana. Är JR rail pass det bästa/billigaste eller borde jag välja ett annat?
Om det är Kuwana i väster om Nagoya, det området tillhör JR Central så JR East Pass fungerar ej.

700px-JR_Rail_en.svg.png

Foto: Wikipedia
Japan Railways – Wikipedia
 

Johanna

Medlem
tack, då var det som jag misstänkte. Hade varit bra annars. Tänkte det gick att få ner priset, vi kommer inte åka jättemycket.

Hur är det att köra bil i Japan om man inte kan japanska och läsa japanska (skyltar). Är det ett alternativ?
 

Dr. Miles

Expert
tack, då var det som jag misstänkte. Hade varit bra annars. Tänkte det gick att få ner priset, vi kommer inte åka jättemycket.

Hur är det att köra bil i Japan om man inte kan japanska och läsa japanska (skyltar). Är det ett alternativ?
Försök att hyra bil från Toyota Rent-a-car eller någon inhemsk biluthyrningsfirma som hyr också ut ETC kort (ett kort för att kunna betala motorvägsavgift).
Utan ETC kort, kan det bli väldigt dyrt att köra motorväg och vissa utgång/ingång är endast för bilar med ETC.
 
Toppen