Senaste nytt

Jakten på polarrullen

Alster

Medlem
När nyheten om polarrullens introduktion kom för en tid sedan var jag överlycklig. Äntligen skulle jag få njuta av förstklassig kvalitetsmat på SAS korta flighter. Ca 40 flighter i Plus inom Norden/Europa (Främst från ARN till OSL, CPH och HAM) senare kan jag konstatera att besvikelsen är stor. Det bjuds på frukostlådor, Fresh bites, matlådor och cashewnötter. MEN: var är polarrullen? På alla dessa flighter har det bara bjudits på rulle en gång (magiskt gott) och jag har tyvärr förträngt vilken flight det var. Gör jag något fel, flyger jag fel rutter, fel tid på dygnet, säger jag fel saker? Jag är så frustrerad just nu och måste få svar:

När serveras egentligen rullen? Finns det en systematik logik bakom? Hjälp!
 

palmen

Moderator
Jag har bara två flighter i SAS Plus sedan detta infördes och det var till och från Köpenhamn och har fått polarrulle på båda flighterna
 

olo

Medlem
Det verkar som att på ATR (JetTime) och på CRJ (Cimber) så lastas de bara på förmiddagen, dvs mellan frukost och fresh bite. Vet inte om det ev. beror på platsbrist i galley. På 737/A320 så brukar de finnas lastade.

Vilka sträckor brukar du flyga på eftermiddag/kväll?
 

SFC

Medlem
ARN-MMX/LLA-ARN mm hyfsat regelbundet sen rullen gjorde comeback, tycker att den finns där allt som oftast oavsett tid på dygnet. Men det kan också bero på mitt oerhört smickrande leende och honungsljuva stämma...
 

Alster

Medlem
Det verkar som att på ATR (JetTime) och på CRJ (Cimber) så lastas de bara på förmiddagen, dvs mellan frukost och fresh bite. Vet inte om det ev. beror på platsbrist i galley. På 737/A320 så brukar de finnas lastade.

Vilka sträckor brukar du flyga på eftermiddag/kväll?

Jag flyger nästan bara morgon och kväll, tror detta kan vara den avgörande faktorn...
 
Toppen