Senaste nytt

lucasd

Medlem
Senaste två veckorna:

Kontor: Hertz Odenplan
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Volvo S90 Aut eller liknande (Grupp J)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Volvo S90 AWD Automatic
Status: Hertz Five Star

Kontor: Hertz Arlanda
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Volvo V40 eller liknande (Grupp K)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo V60 Automatic (Grupp N)
Status: Hertz Five Star

Kontor: Hertz Arlanda
Bokat via: Hertz.se
Bokade: Renault Talisman eller liknande (Grupp F)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Volvo XC40 AWD Aut (Grupp F)
Status: Hertz Five Star

Gillar S90 något otroligt mycket. Den jag fick på Odenplan verkade vara en fullutrustad modell med Inscription pro-paketet. Otroligt mysig att köra med saker som massage, ventilerade lädersäten osv. Absolut inga problem att det inte blev någon uppgradering där.

Nya V60n jag fick på Arlanda var också riktigt mysig. Men jag gillar nog S och XC-modellerna mer. Lite beroende på humör. Men skönt att V60n är på samma nivå som resten av Volvos bilar nu också.
 

Brandten

Medlem
Otroligt mysig att köra med saker som massage, ventilerade lädersäten osv.

OT: Massagen i Volvo är betydligt behagligare än vad som finns i tex VW koncernens bilar som närmast borde få heta automatisk svankstödsförflyttning. Ventilerade säten är också väldigt skönt och kul att det nu är dyr extrautrustning och "nyhet" i bilar. Jag hade det redan i min SAAB 9000 från typ 1998.
 

Taggen

Medlem
Kontor: Avis Nice Airport
Bokat via: cytric (Jobbets bokningssystem)
Bokade: Fiat 500 eller liknande (Grupp A)
Gratis uppgradering: Nej
Fick: Renault Twingo
Status: Gift

Ordningen återställd då det blev en liten fransk skrothög denna gång istället för en hypermodern koreansk SUV. Men de måste druckit för mycket vin på designavdelningen när de skulle placera knappen till farthållaren. Vem f..n kommer på iden att sätta knappen under växelspaken och sedan sätta reglaget för att öka och minska hastigheten med farthållaren på ratten?

IMG_5437[1].JPG

IMG_5436[1].JPG
 
[Kontor: Sixt Dublin Airport
Bokat via: sixt.se
Bokade: Volkswagen Golf eller liknande (CDAR)
Gratis uppgradering: Nja, betalade för uppgradering
Fick: Volvo XC60
Status: Sixt Platinum (Eurobonus Guld)

Ingen gratis uppgradering möjlig enligt agenten. Blev erbjuden XC60:n för 90€/dygn (och Range rover evouqe, BMW X5 för 120-150€/dygn) extra som jag sa nej till. Han knappade några minuter och sa att jag kunde få XC60:n för 50€/dygn och de nappade jag på.
Fick en med endast 90 mil på mätaren men av någon anledning hade den ovanligt mycket utrustning men ingen adaptiv cruise
Totalt kosta 2 dygn med alla försäkringar (0:- självrisk) 400€.
 

jonten

Medlem
Är imponerad av er som fortsätter med Avis i Sverige, har de några riktiga bilar? Verkar bara se franska och korenska bilar.
Kör Hertz och det är upp och ner, mycket upp. Men ju efter att fått två bilar (dock uppgraderade) som luktar kattkiss så ligger de på minus. Bilarna har jag hämtat i automat så inte mycket att göra sent på kvällen.. Kattkiss doften kommer troligen av blöta mattor. Får nog bli Sixt ett tag.
 

Non-stop

Medlem
Kontor: Avis Landvetter
Bokat via: Avis (Eurobonus 10k-kampanjen/4dagars)
Bokade: Grupp D (Kia Niro)
Gratis uppgradering: Ja
Fick: Kia Sportage (Grupp L)
Status: Avis Presidents Club
 
Toppen