Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

agehall

Medlem
Jo, vid försenat bagage är det ju en annan femma, men i mitt fall är ju även jag försenad. Då är det lite sämre med möjligheter.

Hade jag inte haft en massa saker att göra i stockholm idag som behövde fixas innan jag åker, så hade jag satsat på att få till en ombokning och ev få försäkringsbolaget att betala för en uppgradering, men mina möjligheter att hinna få till det och hinna med rätt flight var rätt små, så jag får leva med att komma fram senare än tänkt.
 

Dr. Miles

Expert
Det finns fortfarande 7 Business class platser lediga på CA912 Stockholm->Beijing. Det hinner du att ta väl?

Kod:
ARN  Stockholm Arlanda SE [ESSA]
PEK  Beijing Capital CN [ZBAA]
FRI  29 Jun 2012

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------
CA         912     ARN   19:10     PEK   09:40     330      C7 D0 Z0 J0 I0 R0 Y0 B0 M0 H0 K0 L0 Q0 G0 S0 X0 N0 V0 U0 T0 E0
Sedan kan det bli segt att sitta i Air China lounge för 4,5 timmar till Taipei flight...
 

Senator

Moderator
SK973 blir försenad idag

Agehall, känner du lite folk i Taipei? Annars är en av mina bästa vänner lokal och bor uppe bland varma källor och har varit i Stockholm några gånger. Skicka PM så kan jag fixa en tour guide (kanske) ;-) Han kan lite svenska så akta dig! Han är grym på snuskiga snapsvisor :)
 

agehall

Medlem
Jag har just checkat in på Park Inn strax brevid Kastrup. De har dock ingen AC på rummen och mitt rum känns mer som en bastu än något annat, så nu sitter jag och väntar på att SAS ska svara i telefon. Det här fungerar inte...

@Senator: Tack för erbjudandet. Jag känner inte en själ i Taipei, men tyvärr rök ju all min fritid nu, så det blir bara att slappa lite på rummet en eftermiddag och morgonen därpå åka till det hotell där vi ska hålla utbildning i veckan. :(
 

090034208

Medlem
Jag har just checkat in på Park Inn strax brevid Kastrup. De har dock ingen AC på rummen och mitt rum känns mer som en bastu än något annat, så nu sitter jag och väntar på att SAS ska svara i telefon. Det här fungerar inte...

Vad blev det till slut? SAS via BKK imorgon?
 

agehall

Medlem
Right, tack för påminnelsen AHO!

Jag har nu gått tillbaka till CPH och efter att ha haft en kort men övertygande diskussion med deras biljettkontor, släppte en dam över mig till bagagehallen så att jag kunde prata med arrival service. Väl där fick jag en voucher till Hilton istället. Tänk att man alltid ska behöva bråka och hålla på för att få som man vill...

Killen försökte ursäkta sig med att det varit slut på rum tidigare, men det har jag svårt att tro.

Fick även veta att SK973 är inställd (eller delayed, det var lite oklart) pga bränsleläckage. Det låter ju lite oroande...
 
Toppen