Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

AABack2ARN

Medlem
En del följdförseningar (?) i långdistanstrafiken på Arlanda idag, men inget som inte borde gå att köra ikapp.

SK939 1h sen och SK903 knappt 2 timmar sen enligt arlanda.se just nu.
 

SweCow

Medlem
En del följdförseningar (?) i långdistanstrafiken på Arlanda idag, men inget som inte borde gå att köra ikapp.

SK939 1h sen och SK903 knappt 2 timmar sen enligt arlanda.se just nu.

SK945 inställd, och 963 flyger först i morgon. Tror även att någon av Oslo/CHP (LN-RKO?) kärrorna har problem iom att LN-RKP flög från Arlanda till Oslo för att gå som 907 häromdagen, så det verkar som att RKP inte kan sättas in å Chicago idag.
 

AABack2ARN

Medlem
:(

De sitter i alla fall inte sysslolösa på de avdelningar som jobbar med flight planning och ombokning av passagerare. Vet inte riktigt hur högt trycket är just nu men kan tänka mig att det är många på väg hem till Sverige inför skolstarterna. Förhoppningsvis kan det finnas platser hos SAS partners eftersom en del europeiska länder snarast är mitt i semestern?
 
Har bekanta som skulle hem på samma kärra.
Ja någon bra struktur på vart vi skulle gå för att få hjälp var det inte, det skulle vara agenter vid gaten som lede oss rätt.
Inte en kotte.
Jag kom iallafall någolunda först till desken men då kunde dom inte hitta mig i systemet.
Efter ett tag kom det fram att vi var redan ombokade med Lufthasa som gick någon timme senare, bra om info om det, inget sms eller så.
Skönt och tråkigt, vi såg verkligen fram emot att få prova SAS bizz för första gången.
Men nu fick vi Lufthansa bizz, vilket var bra. Flyget dagen efter var nästan redan fullbokat när jag kollade via fly expert när vi stod på mattan.
 

Lauda 777

Medlem
Enligt Flightradar24 så verkar Sk940 gå via Chicago som Sk9132 ikväll. Kan detta stämma? Antar att det är för att få hem folk som skulle åkt med Stockholmsplanet från Ord... Om det nu stämmer...
 
Toppen