Senaste nytt

Hur länge är min Eurobonus-status giltig?

freppa87

Medlem
Kan förstås vara så, men ser här ovan att folk har giftat senare än mig och ändå fått grace så luktar att något gått fel. Återkopplar när jag ringt SAS.

Uppdattering då efter att ha pratat med SAS: Det var en bugg när jag gav bort mitt kort som gjorde att min sambos period blev fel. Detta är nu fixat och korrekt slutperiod på hennes EBG är nu satt.
 

Andree_16

Medlem
Finns det roll over av baspoäng som inte nyttjats mot guld / diamant nivå? Såg att detta diskuterades i tråden men kan inte hitta något definitivt här eller när jag googlar.

Min kvalificeringsperiod i år är t.o.m 30 juni och jag kommer preliminärt landa på c. 70k poäng. Kommer de c. 25k baspoängen som är ovan guld men som inte räcker till Diamant rulla över tills nästa års baspoäng? Eller är alla baspoäng som jag får över 45k (EBG nivå) men om jag inte når till Diamant meningslösa? (EDIT: Tänker framförallt på exempelvis Amex Elite 20k baspoäng som inte kan användas för flygresor)
 

Canadien

Medlem
Finns det roll over av baspoäng som inte nyttjats mot guld / diamant nivå?

Nej, och inte sett att det finns några omedelbara planer på att införa detta. Så alla baspoäng över 45 är bortkastade. Du kan ju fundera på om det är värt att satsa på ett ytterligare program, t ex MilesMore men då får man flyga rätt mycket för att det ska vara lönt
 

Mats Lindberg

Ny medlem
Kan man gå upp i nivå under grace period, dvs är EBG nu (period 1/4 - 31/3, grace tom 30/6)men når med planerade resor i maj EBD nivå, saknar ca 6k poäng just nu.
 

stare

Medlem
Har inte varit aktiv på EB på sistone, men kommer flyga mycket nu snart. På mit EBkort medlemsstatus har jag 30000poäng men endast 4000baspoäng eller 4flygningar. Perioden börjar om igen 1 Maj. 0-ställs alla 3 delar 1 maj?
 

gjohansson

Medlem
Har inte varit aktiv på EB på sistone, men kommer flyga mycket nu snart. På mit EBkort medlemsstatus har jag 30000poäng men endast 4000baspoäng eller 4flygningar. Perioden börjar om igen 1 Maj. 0-ställs alla 3 delar 1 maj?
Bas (status) poängen nollställs och antalet flyg. Extrapoängen kvarstår så länge de är inom giltighetstid
 

mha321

Medlem
Har inte varit aktiv på EB på sistone, men kommer flyga mycket nu snart. På mit EBkort medlemsstatus har jag 30000poäng men endast 4000baspoäng eller 4flygningar. Perioden börjar om igen 1 Maj. 0-ställs alla 3 delar 1 maj?
Baspoäng och antal flygningar nollas men inte totala antalet poäng.
 

stare

Medlem
Vad gäller, jag ser en stapel med antal flygningar och en stapel med baspoäng på min SAS sida. Skall båda vara uppfyllda för att nå nästa nivå?
 
Vad gäller, jag ser en stapel med antal flygningar och en stapel med baspoäng på min SAS sida. Skall båda vara uppfyllda för att nå nästa nivå?
Nej du måste bara uppfylla den ena, antingen rätt antal leg/flygningar eller rätt antal baspoäng

Tex den som pendlar till GOT kommer troligen kvalificera sig på antal leg medans den som flyger i plus alt, bizz longhaul kommer troligen kvalificera sig på baspoäng.
 
Toppen