Senaste nytt

Hur länge är min Eurobonus-status giltig?

GOTBound

Medlem
Hur lång tid [på ett ungefär] tar det innan Eurobonus tier uppdateras efter genomförd resa map. intjänade miles/segment?
Ex. dag 1 genomförs resan som tippar över till högre tier, och dag 6 är det dags för ny flygning. Hinner tier status uppdateras och om inte finns det något sätt att "bevisa" sin status ändå för ex. lounge access etc.?
 

Canadien

Medlem
Hur lång tid [på ett ungefär] tar det innan Eurobonus tier uppdateras efter genomförd resa map. intjänade miles/segment?
Ex. dag 1 genomförs resan som tippar över till högre tier, och dag 6 är det dags för ny flygning. Hinner tier status uppdateras och om inte finns det något sätt att "bevisa" sin status ändå för ex. lounge access etc.?
Normalt sett går det så fort resan krediteras till Eurobonus, vilket brukar ta 2-3 dagar. Nu har jag inte flugit senaste året så vet inte om det går snabbare eller långsammare nu
 

Canadien

Medlem
Och om din status inte uppdaterats i SAS app så har jag svårt att se att du ska kunna få några statusperks på den resan. Men mest troligt hinner systemet uppdatera.
 

Tomas E

Medlem
Normalt sett går det så fort resan krediteras till Eurobonus, vilket brukar ta 2-3 dagar. Nu har jag inte flugit senaste året så vet inte om det går snabbare eller långsammare nu
Tror det tagit 1-2 dagar för poäng och segment att vara synliga de senaste gångerna för mig. Numera verkar hemsidan ofta ta en dag till på sig jämfört med appen.
 

GOTBound

Medlem
Tänker jag rätt i följande händelsekedja;
Jag har års-bryt i september.
Jag når Gold tier i juni i år.
Jag är EB Gold juni-september + september till juli 2022?
 

FF#1

Medlem
Tänker jag rätt i följande händelsekedja;
Jag har års-bryt i september.
Jag når Gold tier i juni i år.
Jag är EB Gold juni-september + september till juli 2022?


Mja, det blir

innevarande period dvs till september 21
+
nästa period september 22
+
3 månader grace dvs till december 22
 

Ano

Medlem
Tänker jag rätt i följande händelsekedja;
Jag har års-bryt i september.
Jag når Gold tier i juni i år.
Jag är EB Gold juni-september + september till juli 2022?
Njae, du har du guldstatus från att du kvalat + efterföljande period + 3 månader grace-period efter din periods brytpunkt.

Så i ditt fall:
Juni 2021- Sept 2021
Sept 2021 - Sept 2022
Sept 2022 - Dec 2022

Så om du kvalar nu i Juni så har du statusen minst till December 2022.
 

GOTBound

Medlem
Mja, det blir

innevarande period dvs till september 21
+
nästa period september 22
+
3 månader grace dvs till december 22
Tack.

Så om jag idag har YTD 0 status miles och 0 segment och vill optimera skall jag istället öppna ett nytt EB konto och samla segment run där eller är det jädrans sniket i kubik?
 
Toppen