Senaste nytt

Hur länge är min Eurobonus-status giltig?

fekberg

Medlem
Om det fattas poäng i slutet på sitt kvalificerade år, kan man då föra över poäng från Amex (12 amex poäng = 1 Eurobonus), eller räknas de inte som baspoäng?
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag har EBS idag och skaffade mitt första EuroBonus i Februari (för 20 år sen). Jag kommer falla tillbaka på EBB och det vore trist, även om det inte gör så hemskt mycket. Jag tänkte dock göra något åt det på mina 3 månader.

Tolkar jag det rätt att jag inte kan köpa baspoäng i början av min nya EB period utan måste vänta 124 dagar? Tanken är att resa lite och skramla ihop silver igen (inte så svårt) och sen använda extrapoäng eller pengar för att uppgradera till Guld för att på så sätt eventuellt falla tillbaka på silver nästa år.

Idag när jag loggar in har jag 0 baspoäng, trots att jag är EBS och trots att mitt period ännu inte gått ut. Är det normalt?

Sedan en kontrollfråga, antar min status gäller april ut? Dvs jag skulle teoretiskt kunna boka en resa i slutet på april på SAS som kvalificerar mig till EBS eller EBG?
 

Abbs

Medlem
Jag har EBS idag och skaffade mitt första EuroBonus i Februari (för 20 år sen). Jag kommer falla tillbaka på EBB och det vore trist, även om det inte gör så hemskt mycket. Jag tänkte dock göra något åt det på mina 3 månader.

Tolkar jag det rätt att jag inte kan köpa baspoäng i början av min nya EB period utan måste vänta 124 dagar? Tanken är att resa lite och skramla ihop silver igen (inte så svårt) och sen använda extrapoäng eller pengar för att uppgradera till Guld för att på så sätt eventuellt falla tillbaka på silver nästa år.

Idag när jag loggar in har jag 0 baspoäng, trots att jag är EBS och trots att mitt period ännu inte gått ut. Är det normalt?

Sedan en kontrollfråga, antar min status gäller april ut? Dvs jag skulle teoretiskt kunna boka en resa i slutet på april på SAS som kvalificerar mig till EBS eller EBG?
Skaffa ett AMEX Elite så är du EBS så länge du har kortet.
 

palmen

Moderator
Ja, och ett Eurocard också kanske
Jag har redan Amex Platinum så betala 4k till om året känns lite surt.
Vad ska du med ett Eurocard till?

Idag när jag loggar in har jag 0 baspoäng, trots att jag är EBS och trots att mitt period ännu inte gått ut. Är det normalt?
Du kan vara Pandion ett helt år med 0 baspoäng. Poängen som räknas mot status nollställs varje år så alla har 0 till de gör en aktivitet som ger poäng.

Sedan en kontrollfråga, antar min status gäller april ut? Dvs jag skulle teoretiskt kunna boka en resa i slutet på april på SAS som kvalificerar mig till EBS eller EBG?
Du har kvar status 3 månader efter ditt brytdatum. Att göra en bokning som ger EBG blir svårt, kräver Lufthansa First mer eller mindre och maximera resa i miles.
EBS fixar man på en resa med business på flera olika bolag om det nu skulle vara viktigt.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Du kan vara Pandion ett helt år med 0 baspoäng.
Ja? :)
Poängen som räknas mot status nollställs varje år så alla har 0 till de gör en aktivitet som ger poäng.
Det där förstår jag inte riktigt. Om mitt EB löper Aug-Jul och jag gör en resa 2019-12, men det inte räcker till att uppgraderas till Guld, då gör jag en ny resa 2020-01 - Som borde kvalificera, men då har jag 0 basic poäng?
 
Toppen