Senaste nytt

Hur hitta Singapore airlines award med eurobonuspoäng?

agehall

Medlem
Detta betyder alltså att man inte kan vända miles hos MileagePlus för att boka Singapore Airlines Award?
Jag är osäker på om det inte går alls eller inte, men man kan inte boka dem online om man inte kan hitta dem online iallafall. Det är ju dock möjligt att man kan boka om man ringer. Om man är intresserad av att ta reda på exakt hur det ligger till så är det nog lämpligt att kika lite i United-forumet på FlyerTalk.

Men Eurobonuspoäng kan man använda?
Ibland, ja. Det är ju inte direkt lätt att hitta EB-awards på Singapore Airlines.

Vad beror detta på? Betalar Eurobonus mer pengar för en awardbiljett till Singapore Airlines än vad United är villiga att göra?
Det tror jag inte någon vet. Det enda vi vet är att Singapore Airlines är väldigt snåla med hur många awardstolar de släpper till andra bolag i Star Alliance.
 

jumbooze

Medlem
Detta betyder alltså att man inte kan vända miles hos MileagePlus för att boka Singapore Airlines Award? Men Eurobonuspoäng kan man använda? Vad beror detta på? Betalar Eurobonus mer pengar för en awardbiljett till Singapore Airlines än vad United är villiga att göra?
Man kan vad jag vet boka Singapore Airlines med United MP men att då behöver man göra det via telefon.
 

palmen

Moderator
Det har fungerat bra för mig att boka Singapore-awards med Eurobonus för intra-Asien-resor i C.
Det ska inte vara några som helst problem att göra det så länge de inte flygs av A380 eller B777-300ER och dessa flygtyper är inte fullt lika vanliga intra asien som på longhaul.
 
Det ska inte vara några som helst problem att göra det så länge de inte flygs av A380 eller B777-300ER och dessa flygtyper är inte fullt lika vanliga intra asien som på longhaul.
Är det att de inte släpper många platser på dessa flygplanstyper? För numera ska business-class tillåtas med Eurobonus på alla typer, bara första klass som inte går.

Saxat från Eurobonus: First class award or upgrade award is not available on Singapore A380 and B77W flights
 

palmen

Moderator
Är det att de inte släpper många platser på dessa flygplanstyper? För numera ska business-class tillåtas med Eurobonus på alla typer, bara första klass som inte går.

Saxat från Eurobonus: First class award or upgrade award is not available on Singapore A380 and B77W flights
Trodde itne det gick att boka på dessa typer av plan, men det kanske går om man ska tolka vad du klippt in från Eurobonus. Det verkar dock vara väldigt sällsynt med dessa platser
 

Kimmen00

Medlem
Det ska inte vara några som helst problem att göra det så länge de inte flygs av A380 eller B777-300ER och dessa flygtyper är inte fullt lika vanliga intra asien som på longhaul.

SQ är snåla på platser men hittade igår en del flighter IST - sin (med 777) under juli. Dock max 2 platser.
Inom Asien har jag hittat upp till 4 platser sin-icn, sin-pek.. Samt närliggande BKK och DPS. Då är det iof ofta a330.
 

palmen

Moderator
SQ är snåla på platser men hittade igår en del flighter IST - sin (med 777) under juli. Dock max 2 platser.
Inom Asien har jag hittat upp till 4 platser sin-icn, sin-pek.. Samt närliggande BKK och DPS. Då är det iof ofta a330.
A330 ska inte vara problem att hitta på. När du hittar på en B777 var det då en 200, 300 eller 300ER? På de två första ska det inte vara några problem att hitta award.
 
Toppen