Senaste nytt

Hur hitta Singapore airlines award med eurobonuspoäng?

Dr. Miles

Expert
För de som vill testa SQ på long haul så ser jag tillgänglighet på ANA 8-10 Juli IST-SIN nästa år. Tyvärr på de lite tokiga flygtiderna 13.30-05.00+1 så det passar nog inte alla.
Även Köpenhamn->Singapore och Amsterdam->Singapore har liknande tider. (jag syftar på endast om tidtabell)
 

JohnnyWilde

Medlem
På expertflyer så här jag hittat en hel del platser i businessclass på Singapore- Shanghai i en B777 300-SD vilket jag inte sett tidigare.
 

Dr. Miles

Expert
Haha damn autocorrect
Det ska givetvis vara 300ER och inget annat
Är du säker på att det var på en Boeing 777-300ER flight?

Singapore Airlines flyger både Boeing 777-300 (773) och Boeing 777-300ER (77W) mellan Singapore-Shanghai och jag kan inte minnas att jag har sett deras Business class award på Boeing 777-300ER flight under senaste åren med ExpertFlyer.
Däremot finns det Singapore Airlines Business class award tillgänglig på Boeing 777-300 (773) flight.

Screenshot20161031 02 SQ.png
 

JohnnyWilde

Medlem
Är du säker på att det var på en Boeing 777-300ER flight?

Singapore Airlines flyger både Boeing 777-300 (773) och Boeing 777-300ER (77W) mellan Singapore-Shanghai och jag kan inte minnas att jag har sett deras Business class award på Boeing 777-300ER flight under senaste åren med ExpertFlyer.
Däremot finns det Singapore Airlines Business class award tillgänglig på Boeing 777-300 (773) flight.

Visa bifogad bild 57713
Kunde inte göra en skärmdump men kolla 18 april PVG-SIN och närliggande datum så finns det awards med 77W.
Jag blev förvånad själv!
 

Gus

Medlem
United Mileage Plus webbsida visar inte Singapore Ailrines flygningar när man söker bonusresor
Detta betyder alltså att man inte kan vända miles hos MileagePlus för att boka Singapore Airlines Award? Men Eurobonuspoäng kan man använda? Vad beror detta på? Betalar Eurobonus mer pengar för en awardbiljett till Singapore Airlines än vad United är villiga att göra?
 
Toppen