Senaste nytt

Hotels.com Welcome Rewards - erfarenheter

Har två frågor.

Hur lång tid har man på sig att samla ihop 1 bonusnatt? Och hur länge är bonusnatten giltig?

Edit: Bara för det så hittade jag svaret direkt:
  • Du har tolv månader på dig efter den senast slutförda bokningen att boka och genomföra samlade nätter

Edit2:

Någon som vet hur det funkar om jag bokar 2 nätter á 3 rum i samma bokning. Räknas det som 2 eller 6 nätter i Rewardprogrammet då?
 
Last edited:
Jag har inte provat, men däremot frågat hotels.com. Svaret var att det räknas som 6 nätter.
Kan bekräfta att det funkar så, bokat 2 rum i 4 dagar och fått 8 nätter på mitt lilla klippkort.

Tack för svar bägge två!
Jag har fått ansvar att boka hotell för 20 pers i 12 rum i 5 nätter. Blir en del gratisnätter det.
 

jumbooze

Medlem
Är på väg att få Guld hos Hotels.com, är det någon som har Guld och kan dela med sig om Silver -> Guld förmånen med "extra bra erbjudanden" är samma sak som mera spam eller är det faktiskt "bra" erbjudanden?
 

fcx

Medlem
Är på väg att få Guld hos Hotels.com, är det någon som har Guld och kan dela med sig om Silver -> Guld förmånen med "extra bra erbjudanden" är samma sak som mera spam eller är det faktiskt "bra" erbjudanden?

På den tiden jag var guld så var det "mer spam". Ett fåtal hotell i ett fåtal städer. Bra rabatter från grundpriset, men tror aldrig att jag utnyttjade någon.
 

Jönsson

Medlem
Som alltid med hotels.com, det är bara automatiserat spam. Erbjudandena är samma oavsett vilken nivå du håller. Har själv slutat nyttja hotels.com sedan länge men använder sökmotorn för att få en överblick på hotellkedjorna och ett riktpris. Det i sig genererar allt från specialerbjudanden till mellan 10 och 50% rabatt. Exakt samma som när jag låg på guldnivån. Ger absolut noll för hotel.com och deras erbjudanden, rabattaer och specialpriser "bara för mig". Det är bara så utstuderat fånigt alltihop.
 
Toppen