Senaste nytt

Hotels.com Welcome Rewards - erfarenheter

Pyggme

Medlem
Se till att du ställer in ditt konto för reklam via e-post, gör en sökning på ett hotell och påbörja en bokning men avbryt. Vänta. Efter några timmar har du garanterat ett Mail i lådan med en rabatt där de försöker få dig att tro att du just nu kan göra ett klipp. Så fungerar hotels.com. Annars är väl standardkoden för fem procent MOB5 eller liknande.

Tack Jönsson, men har inte funkat än. MOB5 och MOB8 kan inte användas tillsammans med Welcome Rewards tyvärr.

Inväntar nu Black Friday/Cyber Monday och hoppas det kan ge något extra bra erbjudande.
 

sweflyer

Medlem
Jag har vid enstaka tillfälle utnyttjat lägsta pris-garanti hos Hotels och på så sätt både fått rewards-nätter och marknadens lägste pris. Eftersom villkoren måste vara EXAKT identiska så är det nog i praktiken lättast att få detta på en non-refundable rate.
 

jumbooze

Medlem
Jag har vid enstaka tillfälle utnyttjat lägsta pris-garanti hos Hotels och på så sätt både fått rewards-nätter och marknadens lägste pris. Eftersom villkoren måste vara EXAKT identiska så är det nog i praktiken lättast att få detta på en non-refundable rate.
Lyckades med en Garanti på en avbokningsbar rate och där jag använt en reward natt slutade med att jag sparade 900 + reward natten dryga tusen)
 

Johanna

Medlem
När man skriver en recension om redan bott hotell kan man få en rabattkod med 5% rabatt men får samla Welcome Rewards nätter.

Fast då kan man inte använda refunder som ger 5% kickback och bonusnatten baseras ju på priset man betalt så det blir ju något mindre, har kommit fram till att det sällan lönar sig att använda rabattkoderna förutom om man inte använder cashback sidor samt om man bokar väldigt sällan.

Jag brukar vänta med recension för ibland får man erbjudande om dubbla rewardsnätter om man skriver en. Då brukar jag skriva.

Använder aldrig heller kupongerna med rabatt eftersom man inte får rewardnatt.
 

fcx

Medlem
10% kupongen är ju exakt samma sak som rewardnatten. Dvs 10% återbäring.

Man får 10% bonus baserat på hotellpriset förutom "skatter och avgifter", vilket brukar innebära att bonusen blir runt 8% av totalpriset.

10% rabatt brukar dock vara på totalpriset, om jag minns rätt.
 
Toppen