Senaste nytt

Hotels.com Welcome Rewards - erfarenheter

Hotels.com har ett lojalitetsprogram kallat Welcome Rewards:

Samla 10 nätter, få 1 bonusnatt*!
Gäller på fler än 65 000 hotell i hela världen. Inga datumbegränsningar - boka med oss och få dina bonusnätter.


Den där lilla stjärnan innebär en hel del begränsningar. Från det finstilta:

Regler och villkor
Erbjudandet gäller personer som är 18 år eller äldre och som har en giltig e-postadress. När du bokar och bor tio (10) nätter på ett hotell som ingår i lojalitetsprogrammet.

Kommentar: En mängd hotell ingår inte i lojalitetsprogrammen, exempelvis dom flesta stora kedjor när jag testat boka.


Den 11:e natten blir därmed en bonusnatt*. Värdet på bonusnatten får inte överstiga det genomsnittliga priset på de tio berättigande nätterna.

Kommentar: Ingenstans framgår det genomsnittliga priset för de 10 nätterna, jag har iofs inte 10 nätter ännu så jag kan inte avgöra om det dyker upp senare.


*Bonusnatten innefattar inte skatter och avgifter. Du kan behöva betala mellanskillnaden om du väljer ett dyrare rum. Du har ansvar för att betala skatter, avgifter, måltider och andra kostnader som förknippas med bokningen eller vistelsen. Du kan inte betala skatter, avgifter, måltider eller andra kostnader med din berättigade bonusnatt. Bokningar som görs med en rabattkupong eller rabattkod räknas inte till dina berättigande tio (10) nätter. Bonusnatten* innefattar inte skatter och avgifter. Regler och villkor gäller.

Kommentar: Skatter och avgifter ingår inte. Vid testbokningar innebär det ett påslag på +16% och +23%


En detalj jag märkt är att Welcome Rewards inte går att använda i kombination med Hotels.com 10% rabattkuponger som är så vanligt förekommande. Enkel matematik visar att dessa kuponger är bättre värde en Welcome Rewards poäng.

- Hur ser era erfarenheter ut ifrån Welcome Rewards?
 
Värdet på bonusnatten får inte överstiga det genomsnittliga priset på de tio berättigande nätterna.

Detta stämmer. Jag tänkte först att detta måste ju vara fantastiskt. Bo 10 nätter på random hotell och ta ut en lyxnatt på något härligt ställe men givetvis går det inte utan det dras ett snitt på vad du kan använda för belopp på din gratisnatt.

Jag själv har precis bott ytterligare 10 nätter via hotels.com och kan ta ut en gratisnatt värd cirka 880:- nu.

Hotels.com är riktigt bra, man får alltid trevligt bemötande på telefon osv.
Allt som oftast riktigt bra priser också.

Köpte en natt på ett hotell i Amsterdam för ett par år sedan, hittade ett annat hotell och valde att ej dyka upp på den ursprungliga bokningen och även fast det var "non-refund" osv så fick jag pengarna tillbaka efter dom ringt till hotellet och kollat att jag ej varit där.

10% rabattkod fungerar (för min egen del) i ungefär 8-8.5 av 10 fall.

/En som alltid väljer hotels.com när man inte hittar något på hilton/accor på resedatumen.
 
Last edited:

johanf

Medlem
Jag använder allt som oftast hotels.com eftersom jag inte kan vara så picky med vad för kedjor jag bor på. Jag tycker det funkar bra. Använde precis tre gratisnätter på Radisson Blu Waterfront i mellandagarna. Eftersom det är "medelvärdet" av de nätter man bokat tidigare fick jag lägga till några hundralappar för att kunna boka inkl. frukost.

Vad jag minns har jag inte råkat ut för något hotell där jag inte fått tillgodoräkna mig welcome reward-nätter.
 

Morgan

Medlem
Får du Welcome Rewards om du använder rabattkod?

Får du Welcome Rewards på någon av dom stora kedjorna?

Rabatkod + Welcome Rewards ska i alla fall inte funka... En bra kombo är Welcome Rewards + Cashback-sida, t.ex. www.eurocard-back2u.se eller quido.com (kräver UK-adress) - vips är man uppe i var tionde natt gratis OCH 10% cashback!

En snabb sökning på t.ex. Amsterdam visar att man får Welcome Rewards på bland annat kedjorna:
* NH
* Marriott (Marriott, Renaissance)
* Accor (Ibis, Mercure, Sofitel)
* Carlson (Park Plaza, Radisson Blu)
* Hilton (DoubleTree
* Best Western
* Mövenpick
* Swissotel
* InterContinental
* Hyatt (Andaz)
* Sheraton
 
Rabatkod + Welcome Rewards ska i alla fall inte funka... En bra kombo är Welcome Rewards + Cashback-sida, t.ex. www.eurocard-back2u.se eller quido.com (kräver UK-adress) - vips är man uppe i var tionde natt gratis OCH 10% cashback!

Så här står det på Eurocard-back2u:

Erbjudandet om Back2u kan inte användas tillsammans med rabattkoder från Hotels.com. Om du gör det kommer din Back2u dras tillbaka i efterhand.
 

Morgan

Medlem
Precis - att kombinera Back2u med Welcome Rewards står det inget om att det inte går! Jag har själv testat och det funkar med quidco.com och topcashback.co.uk + Welcome Rewards.

Ytterligare en svensk cashbacksida som jag har dålig koll på men som borde funka är Qoinz.com - de ger 9% cashback på Hotels.com
 
Jag vet inte riktigt vad som hänt men plötsligt hade jag en welcome reward night trots att jag inte bott tio nätter - eller är det 10 bokade nätter?

Löste in den mot en natt på Shangri-La i Sydney (jag hade $235 innestående) så priset sjönk till 167kr för en natt :)
 
Jag vet inte riktigt vad som hänt men plötsligt hade jag en welcome reward night trots att jag inte bott tio nätter - eller är det 10 bokade nätter?

Löste in den mot en natt på Shangri-La i Sydney (jag hade $235 innestående) så priset sjönk till 167kr för en natt :)

Nej, du måste ha bott tio nätter innan du får en voucher. Däremot behöver inte just DU ha bott i rummet, det räcker med att du varit den som bokat boendet vilket i mina ögon gör WR till ett hyfsat attraktivt program...
 
Jag fick ett mail häromveckan att om jag inte bor en natt via Welcome Rewards före 10 Juni så kommer mina 9 sparade nätter att förfalla.

Jag har dock inga resor innan dess så jag undrar om jag bara kan boka något relativt billigt men strunta i att checka in eller måste man verkligen bo på hotellet ifråga för att tillräkna sig "natten"?

Nej, du måste ha bott tio nätter innan du får en voucher. Däremot behöver inte just DU ha bott i rummet, det räcker med att du varit den som bokat boendet vilket i mina ögon gör WR till ett hyfsat attraktivt program...

Helt säker på detta?
Så då kan jag skriva ut på facebook att jag skänker bort en hotellnatt på valfritt hotell från hotels.com? :p
 
Last edited:
Toppen