Senaste nytt

Hotell i Istanbul

Aleksander

Medlem
Hej!

Något hotell i Istanbul ni kan rekommendera. Jag och en polare. Budget på ca 800kr/natt. Helst centralt. Åker nu om 2 veckor.
Något annat som behöver tänkas på som inte hör till just hotellet?
 

SK4628

Medlem
Jag har bra erfarenhet av Radisson Blu Pera, bra läge med gångavstånd till de flesta sevärdheter och trevligt område med nära till restauranger och barer.
 

kexxcream

Medlem
Vill ni bo i det lugna/orientaliska området (Sultanahmet) eller mer disco-vänliga/västerländska området (Taksim)? Om det är Sultanahmet så rekommenderas Yasmak Comfort Hotel med en fantastisk frukost som serveras i deras takvåning. Jag gillar främst att rummen är väldigt rena, vilket jag inte kan säga om många andra hotell efter mina 20+ resor till staden. Ett annat hotell i närheten, som är lite dyrare, är Le Petit Palace Hotel. Om ni väljer att bo här så undvik att äta på uteserveringarna, för mycket katter som springer omkring. En premiumresturang i området heter Fileto Resturant. Om det är i Taksim området så rekommenderas inget hotell. Har haft svårt att sova båda gånger jag har stannat där på grund av det högljudda nattlivet.
 
Toppen