Senaste nytt

Hjälp med tips på en resa med Singapore Airlines till Phuket

toer00

Medlem
Så vad gäller då för oss...
Vi skall åka med Phuket över påsk och eftersom det var dåligt ned platser med QR i Business så fick det bli SQ:s kampanj. Vi åker STO-FRA (SK) -SIN (SQ, 777-300 och nya businesskabinen?)- HKT (MI) - SIN (SQ, A350) - DUS-STO (SK) alla sträckor i Business/Plus. Jag är är EBG nu när biljetterna utfärdas . Men kommer enbart att vara EBS när vi flyger i april .

Jag vill gärna ha lite rekommendationer vilka lounger vi skall använda på resp. flygplats . Plus var skall vi köpa taxfree champagnen (bra att ha hotellet , dessa drycker brukar inte vara direkt billiga på Thailändska hotell ).
Plus lite råd om seating (par säten - jag och frugan)

Så tacksam för alla tips jag kan få? Och om ni har erfarenheter av Anantara Mai Khao Phuket Villas på Phuket samt på Ritz Carlton Millenia i Singapore, så dela gärna med er! Vore synd om jag missar något?
 

henke12

Medlem
Lounger:

ARN: SAS Businesslounge (den enda du har tillträde till)
FRA: LH Businesslounge (den enda du har tillträde till)
SIN: Oklart om du har tillgång till någon lounge alls..
HKT: Oklart om du har tillgång till någon lounge alls..
SIN: Se ovan
DUS: LH Businesslounge (den enda du har tillträde till)
STO: Åk hem :)

Seating:
Valfritt 2-säte långt fram :)

Ingen koll på taxfree eller hotell i Phuket/Singapore

Trevlig resa!
 

Glenn E

Medlem
I Singapore har ni tillgång till SQ business lounge i T2 och T3.
I Phuket har ni tillgång till Thai Loungen tror jag även om Silkair inte är med i Star Alliance.
Misstänker att det är bäst att handla skumpan i Frankfurt. Kolla bara så att ni får ta med den på planet i Singapore.
Annars får ni köpa den i Singapore.
 

Svante

Medlem
Ja det gör det. Då har du tillträde till Senatorloungen i FRA. Ingen större skillnad mot vanlig Businessloungen, dock kan du få Champagne där om du ber om det.
 

Svante

Medlem
Räkna INTE med tillträde till någon Lounge på HKT och inte heller i Singapore på vägen dit. Möjligen om Silkair har en egen lounge någonstans...
 

toer00

Medlem
Räkna INTE med tillträde till någon Lounge på HKT och inte heller i Singapore på vägen dit. Möjligen om Silkair har en egen lounge någonstans...

Hmm

Enligt denna länk.

Airport Attractions - Singapore Changi Airport

Så står det att

"SilkAir Business Class, and Economy Class Passengers who are SIA PPS members"

Har tillträde till SilverKris lounge T2...
Men nu har jag SQ codeshare, kanske bättre att boka om till renodlad MI (Silk Air)...?

Någon som har erfarenhet av detta?
 

Glenn E

Medlem
Räkna INTE med tillträde till någon Lounge på HKT och inte heller i Singapore på vägen dit. Möjligen om Silkair har en egen lounge någonstans...

Kolla detta. Review Of The Silk Air Flight Phuket – Singapore, Business Class Service - The Lux Traveller

Det står:
Lounge



Business class check in was really quick and easy at dedicated Business Class station. Luggage allowance is not as much as you’d expect on an overseas flight, only 40 kg so pack light. The lounge is very basic with a small fruit plate, finger sandwiches, tea and water. No service and a lot of passengers, so it is not an easy task to find a seat. Also, no bathrooms in the lounge. Lounge definitely wasn’t a highlight of our flight.

Från: SilkAir Lounges | SilkAir

Destination Phuket
Name of Lounge The Coral Lounge

Destination Singapore
Name of Lounge Krisflyer Gold Lounge
Silver Kris Lounge
 
Last edited:
Toppen