Senaste nytt

Hilton Gold/Diamond statusmatch/challenge till mars 2020

mika

Medlem
För mig tog det några timmar innan jag kunde se nya nivån. I appen visar huvudsidan (Account) fortfarande status som Member men om jag väljer Hilton Honors Card i appen visas status som Diamond. Verkar att appen kan inte hantera status match på rätt sätt? På websidan (my account) visas status som Diamond.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
För mig tog det några timmar innan jag kunde se nya nivån. I appen visar huvudsidan (Account) fortfarande status som Member men om jag väljer Hilton Honors Card i appen visas status som Diamond. Verkar att appen kan inte hantera status match på rätt sätt? På websidan (my account) visas status som Diamond.
Testa att logga ut dig ur appen och logga in igen
 

MrDollar

Medlem
@Senator , fick du någon respons på ditt mail du skickade?

Finns säkert några här inne som blir sura på mig nu, men följande skickas nu till SVP Customer Experience, Engagement, Loyalty & Partnerships via Linked-In InMail från mig nu.

Dear Mark,

Hope all is well. First of all, I want to apologize that I am reaching out to you through this channel. I wanted to draw your attention to a concern that I, along with other Diamond members have regarding your continued campaigns to give away Hilton Honor Gold and Diamond status.

As a businessman, I can understand that status match and status challenges are effective acquisition campaigns. In principle, neither I nor the fellow Diamonds I have spoken to have a principal problem with status challenges. What we do feel however, is that status is given with no quid pro quo and this is a big slap in the face of for us that spend $12,000 a year for our Diamond cards.

I think what we are asking for you to consider is fair:
1. Make sure that status is given with a quid pro quo e.g. a challenge and not just randomly
2. Make sure that the status is only awarded for a short period of time e.g. within the current year you need to reach milestones and extended for one year at a time
3. Make sure that your systems can distinguish between those who have challenged and those who have earned it the old fashioned way

I am coming up to my Lifetime Diamond this year. I have qualified 11 years straight, and I will close the $200,000 threshold probably before Easter. I am asking myself why I should continue to be loyal when I can much cheaper, and without the same effort, gain the same level. I have seen the consequences of the Diamond inflation: packed lounges, reduced benefits and limited upgrades. I don’t see the same across Marriott, SPG and Intercontinental Group. Let me know if you need any more details.

Best wishes,
Senator
 

Tonton

Medlem
Min Diamond Challenge som jag fick av har varit lyckad för Hilton. Sedan jag fick challenge till HHD i början av januari så har jag lagt 28 nätter på Hilton, med cirka 20 till inbokade just nu.

Jag hade kanske lagt maximalt 4-5 nätter på Hilton ifall jag inte fått statusmatchen - istället hade jag troligtvis lagt alla andra nätter på Club Carlson och Marriott.
 

FredrikW

Medlem
Testa att logga ut dig ur appen och logga in igen
Till slut dök det upp rätt, men det tog närmare en vecka. Jag chattade dock med supporten på sidan och de såg mig som guld, så det var inga problem att boka etc. Det verkar bara vara själva uppgraderingen mot websidan/appen som dröjer. Tack för hjälp och tips
 

trollet

Medlem
Jag som är Hilton Diamond sedan många år skulle ju tycka det var kul om man kan matcha Hilton åt någon annan kedja :rolleyes: . Är det någon som vet , eller finns det kanske redan en tråd?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Jag som är Hilton Diamond sedan många år skulle ju tycka det var kul om man kan matcha Hilton åt någon annan kedja :rolleyes: . Är det någon som vet , eller finns det kanske redan en tråd?
Finns massor av kedjor som matchar eller ger challenge, hittar du ingen tråd föreslår jag att du startar en där du kan skriva lite mer utförligt av vad just du önskar. Ett Choice Platinum kan du säkert matcha till men frågan är om du har nytta av det över huvud taget. IHG matchade tidigare, men man kunde bara göra det en gång, tror dock de tagit bort den möjligheten nu.

//Moderator
 

Gerad88

Medlem
Screenshot_20180402-112036_Outlook.jpg

Woot :)
 
Toppen