Senaste nytt

Hilton Gold/Diamond statusmatch/challenge till mars 2020

Maja

Medlem
Ni andra som har gjort statusmatch, har ni inte haft status hos Hilton då?

Jag är Diamond till mars 2019, men ville göra en match för att säkra att det är till mars 2020. Fick inget svar från dem så kontaktade dem via DM på Twitter och får till svar att jag inte kan matcha då jag reda är Diamond.

Har jag kunnat tidigare så blev väldigt förvånad. Innan jag återkopplar så vill jag gärna höra hur det varit för er.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Det vore ju på tiden att Hilton täpper till läckaget lite och ser till att folk faktiskt måste bo ihop sina statusar. Varför skulle det gå att matcha till samma nivå som du redan har men med lägre krav - då kan de ju lika gärna sänka kraven direkt.
 

Maja

Medlem
@agehall Jag är fullt medveten om din inställning i denna fråga, men det var inte det jag efterfrågade nu.

Nu efterfrågade jag övriga som har gjort matchningar i tråden efter deras erfarenhet huruvida de hade status eller ej hos Hilton i samband med deras matchningar. Vad jag kan dra mig till minnes så är det flera som haft status redan när de gjort en ny matchning då deras period var på väg att gå ut och de ej skulle kunna uppnå samma nivå på stays/poäng igen.

Bara några inlägg ovan så tolkar jag @Ludvig Skalme att han hade Diamonstatus, gjorde en matchning och den blev därmed förlängd till mars 2020. Stämmer det Ludvig?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Jag ger dig en bra anledning till varför det INTE ska fungera som du vill. Och jag applåderar verkligen om de äntligen fixat det. Det är verkligen vedervärdigt att de tillåtit matchning på det där sättet tidigare.
 

palmen

Moderator
Det är ju inte tal om en ren matchning utan en matchning mot likvärdigt på annan kedja samt en challenge på det. Man kan inte komma och vifta med Radisson Reward Gold (eller vad det heter nu) och få en matchning till Hilton Diamond.

Jag hade guld-status på Hilton (får det genom Amex Platinum) men gjorde min matchning mot IHG Spire (deras högsta status) som Hilton valde att matcha till Diamond med kravet på 8 stays under 3 månader.

Låter konstigt om de skulle tillåta att man matchade hilton diamond mot hilton diamond, det är ju lite som att slå sig själv på tummen med en hammare.
 

Maja

Medlem
Nu har ni helt missat poängen här, jag har gjort en matchning mot Best Western rewards Diamond Select där jag har stays och befintlig status!

Uppenbarligen så gick det ju utmärkt för @palmen som hade guldstatus redan hos Hilton att få matcha sig vidare, men det går inte för mig att få samma challenge med krav på 8 stays... Så jag skulle nog vilja påstå att man inte behandlar dessa förfrågningar på likvärdigt sätt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

palmen

Moderator
Nu har ni helt missat poängen här, jag har gjort en matchning mot Best Western rewards Diamond Select där jag har stays och befintlig status!

Uppenbarligen så gick det ju utmärkt för @palmen som hade guldstatus redan hos Hilton att få matcha sig vidare, men det går inte för mig att få samma challenge med krav på 8 stays... Så jag skulle nog vilja påstå att man inte behandlar dessa förfrågningar på likvärdigt sätt.
Skillnaden är ju att du är Diamond redan. Jag köper helt varför de inte vill matcha då med challenge.

Best Western Diamond, är det ett av korten som de faktiskt matchar till Hilton Diamond?

Dessa matchningar är ju till för att få över top tier medlemmar i andra kedjor att börja bo på Hilton istället, inte för att man ska kunna förlänga sin status på 3 månader med en fjärdedel av antal stays.
Ett rätt säkert tips är att denna statusmatch kommer att finnas även under 2019, de har ju kört detta senaste åren nu.
 

palmen

Moderator
Det jag tror @Ludvig Skalme syftar på är att hans challenge nu förlängdes till giltig Hilton Diamond status efter avklarad challenge. Inte att han hade diamond sedan innan som nu förlängts.
 
Toppen