Senaste nytt

Hertz - Bilskojare!

FrontX

Medlem
@FrontX Formellt sett har du rätt, pacta sunt servanda, ingånget avtal ska gälla, men i praktiken lär det inte vara lönt. Troligen lär det kontrakt som du får vid uthämtning av bilen vara den dyrare varianten och då har inte längre något case.
Jag drabbades av något liknande när jag bokade Avis via SAS, men eftersom mitt kreditkort täcker skadekostnadsreduceringen och självrisk så hade jag ändå en försäkring.

och upplösningen:

Det löste sig faktiskt. Får det pris jag fick från början, även om det säkert var motvilligt. De erkände på sätt och vis fel från deras sida. Så det var ju bra. :)
 
Kan hända att detta ska in i Eurobonus-tråden. Hertz har inte gett mig mina poäng sedan december. SAS hemsida är helt enkelt sämst när jag försöker efterregistrera, hamnar bara i en loop utan att få någon adress att skriva till. Skrev till Hertz om att jag saknar poängen, men de hänvisar det hela till SAS. Tycks vara inkonsekvent om det är handlaren eller SAS som ska sköta detta, vill veta om vad som gäller hos Hertz. Sedan om det så nu är SAS som ska ta detta, hur i hela friden [sätt in kraftigare kraftuttryck] kommer jag i kontakt med SAS? Är bara EBB.
 
Kan hända att detta ska in i Eurobonus-tråden. Hertz har inte gett mig mina poäng sedan december. SAS hemsida är helt enkelt sämst när jag försöker efterregistrera, hamnar bara i en loop utan att få någon adress att skriva till. Skrev till Hertz om att jag saknar poängen, men de hänvisar det hela till SAS. Tycks vara inkonsekvent om det är handlaren eller SAS som ska sköta detta, vill veta om vad som gäller hos Hertz. Sedan om det så nu är SAS som ska ta detta, hur i hela friden [sätt in kraftigare kraftuttryck] kommer jag i kontakt med SAS? Är bara EBB.
Via länken som finns här fungerade det senast förra veckan att efterregistrera: EuroBonus partners - Hertz - SAS
I mitt fall var det extra kampanjpoäng som saknades. Det kom snabbt att svar om att jag redan fått poäng för min hyra, jag svarade på det mailat med hur många poäng som saknades och vilka koder jag använt. Några dagar senare var det löst och poängen inne på kontot.
 
Via länken som finns här fungerade det senast förra veckan att efterregistrera: EuroBonus partners - Hertz - SAS
I mitt fall var det extra kampanjpoäng som saknades. Det kom snabbt att svar om att jag redan fått poäng för min hyra, jag svarade på det mailat med hur många poäng som saknades och vilka koder jag använt. Några dagar senare var det löst och poängen inne på kontot.

Tack, kör man den svenska hemsidan fungerar det inte...

Edit: Och föga förvånande så är det Hertz och inte SAS som ska styra upp det här, trots vad kundtjänst sa.
 
Last edited:
Tack, kör man den svenska hemsidan fungerar det inte...

Edit: Och föga förvånande så är det Hertz och inte SAS som ska styra upp det här, trots vad kundtjänst sa.
Ja, det är Hertz som du ska passa bollen till. Jag har flera ggr dock fått respons från Hertz i stil med "ja vi får se om SAS godkänner det" när jag har efterreggat och kampanjpoäng saknats. Till slut har alla poäng kommit in som de skall dock.
 

Homer

Medlem
Kan hända att detta ska in i Eurobonus-tråden. Hertz har inte gett mig mina poäng sedan december. SAS hemsida är helt enkelt sämst när jag försöker efterregistrera, hamnar bara i en loop utan att få någon adress att skriva till. Skrev till Hertz om att jag saknar poängen, men de hänvisar det hela till SAS. Tycks vara inkonsekvent om det är handlaren eller SAS som ska sköta detta, vill veta om vad som gäller hos Hertz. Sedan om det så nu är SAS som ska ta detta, hur i hela friden [sätt in kraftigare kraftuttryck] kommer jag i kontakt med SAS? Är bara EBB.

Skrivit till vilken adress? prova denna om du inte redan gjort det
Frequent_Travelers@hertz.com
 

FrontX

Medlem
Är det någon som råkat ut för fenomenet att en viss station (i Sverige) inte tar emot bokningar pga antingen upphämtning eller återlämnings tiden har för hög belastning?. Nu i påsktider så tar en viss station i Stockholm inte emot fler bokningar mellan 10-18/4 pga det stora antalet bilar som kommer åter den 17 & 18/4. (Inga bilar finns tillgängliga på din förfrågan) får man upp när man försöker boka. Men knappar man istället in 10-19/4 så finns det massor av bilar. Den bil jag vill ha finns bara på denna station och den kostar över 5000kr mer bara för att man ökar hyrestiden med 2 dagar. Rimligt?
Om bilen förblir outhyrd så kommer den ju ändå ta upp en plats i garaget, som redan är så fullbokat. Dessutom kan man boka omvänt, dvs boka på ett annat kontor och lämna på detta kontor. Så då kan t.ex 10st till boka med återlämning på det kontor som har så stor belastning. Kan ju tycka att man väl kan lösa detta på ett bättre sätt än att neka en kund att hyra vissa datum. Återlämning på annat kontor t.ex. Varken stationen eller centralbokningen var till någon hjälp
 

Brandten

Medlem
Råkade få parkeringsböter på en Hertz-bil (ny XC90 - schysst bil!) häromdagen (300kr). Brukar dessa krävas in med maffiametoder och oskäliga Hertz-administrationsavigfter eller dras det från mitt Amex som ligger i bokningen?
 
Råkade få parkeringsböter på en Hertz-bil (ny XC90 - schysst bil!) häromdagen (300kr). Brukar dessa krävas in med maffiametoder och oskäliga Hertz-administrationsavigfter eller dras det från mitt Amex som ligger i bokningen?
Administrationsavgifterna brukar först dyka upp om du låter bli att betala boten.
 
Toppen