Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

agehall

Medlem
Radisson Sky City uppgraderade oss från ett vanligt rum till ett businessclass dito igår tack vare mitt CCG. Låg en liten chokladbit och en välkomsthälsning på rummet och väntade.
 

jerixon

Medlem
Radisson Blu Malmö.
Från billigaste rum till Business Class på högsta våningen.
Alltid trevlig service här och lunchen var riktigt bra.
Inga problem med tidig incheckning :)
CCC
 

pswe

Medlem
Astoria i Vilnius levererar. Kram av tjejen i receptionen, välkomnande av den nya direktören och uppgradering till ett bra businessrum. Är ändå någon månad sedan sist, men de håller koll på sina CCC :)
 

mha321

Medlem
Jahapp, då går man summera sista veckan som CCC innan man rasar ner till guld.

Radisson Blu Scandinavia, Köpenhamn, från members rate billigaste till business class på en av de högsta våningarna. Extra skönt med hög våning där när man har fönster i riktning mot stora vägen.

Radisson Blu Scandinavia, Göteborg, från members rate billigaste till junior svit. Tredje gången i rad i exakt samma rum, får sätta upp namnskylt snart.

Radisson Blu Royal, Köpenhamn, från members rate standard room till club room på 16e. De enda gånger jag fått Club någonsin här är de sista två stays jag har som CCC. Får väl se om det håller i sig som gold.

Överlag tycker jag CCC verkligen levererar. Även CCG är ett av de bästa programmen för uppgraderingar enligt min erfarenhet, men med CCC blir det allt som oftast flera eller till och med många kategorier - svit från billigaste osv.

Kommer sakna det - både för de uppgraderingarna och för pengarna man sparar på garanterad frukost även på rates utan. Synd att Carlson inte har något liknande marriott Buy back erbjudandena.

Får väl se om året för med sig tillräckligt för att komma upp igen.
 

Elias

Medlem
Efter några år som CCC blir detta sista stayen för mig som CCC med. Bor på Radisson blu Krakow i några dagar. Uppgraderad till en trevlig hörnsvit på översta våningen från vanligt standardrum :)
Om man räknar väldigt grovt dem senaste åren som CCC så har jag fått någon form av uppgradering 90% av mina stays. Ungefär drygt 20% mer än en kategori. Mina stays har varit väldigt utspridda över hela världen och även pris på hotellet och standard mm.
 

fcx

Medlem
Radisson Blu @Senator Lübeck. "Uppgraderad" till rum på högsta våningen (våning 2).

Välkomstpresent i form av frukt- kak och marsipanfat på rummet. Vattenflaska och litet brev samt 5% extra poängintjäning.

DSC_2584.JPG
 

Olle K

Medlem
Blev uppgraderad som CCG på nybyggda Radisson I Mogan, Gran Canaria från Superior room till 2 bedroom suite. Dock fick jag själv påpeka detta vid incheckningen, annars hade vi inte fått någon. De hade bara varit öppna en månad, så kanske de anställda kanske inte hade koll på allt än.

Fick "godis-sushi" som välkomstgåva. Väldigt goda och trevligt upplagda.
 

TjudöBoy

Medlem
Ibland har man xtra tur, fick mail före vår ankomst att vi skulle bli uppgraderade till business class rum (är CCG samt hade mailat hotellet om d kunde fixa någe trevligt på rummet då vi firar vår bröllops dag). Döm om min förvåning/glädje då jag vid incheckningen blev informerad om att vi hade blivit uppgrade till en 2-rums svit på våning 21.:) Å på rummet väntade en kyld flaska bubbel, mycket trevligt av hotellet och Radisson Blu.:D
IMG_7794.JPG
IMG_7787.JPG
IMG_7789.JPG
 

jerixon

Medlem
Två Stays på Radisson Metropole HBG förra veckan.
2 uppgraderingar från billigaste rum.
Vet iof inte hur alternativen ser ut där på hotellet, men jag gillar rummen och frukosten samt att de har bra parkering i källaren.
100% uppgraderingar hitills iår, får väll se hur länge det håller :)
 

ante888

Medlem
Bodde nyligen 4 nätter på Radisson on Flagstaff Gardens (Melbourne) som guldmedlem, fick uppgradering till "park view", men inget mer än så. Ingen "welcome gift", om inte daglig vattenflaska räknas... Hursom, ganska trevligt rum, helt OK gym och poolområde.
 
Toppen