Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Jönsson

Medlem
Menar precis som @RonnieK skriver. Själva summan är nog irrelevant eftersom den är relativ olika hotell men det kanske kan påverka huruvida man tex har betalt allt i förväg till ett lägre pris (Advance Purchase) eller om den rate du betalade var till fullpris avbokningsbar (Flexible Rate).

Det finns naturligtvis en mängd faktorer som skulle kunna påverka chansen till uppgradering. Det finns massor av oikika teorier och spekulationer.
 

KRYSS

Medlem
Hur fungerar HHG upgraderingen? Jag bokade Deluxe Corner Room och ser redan nu i appen att jag är uppgraderad till King Executive Room. Är det det som räknas som uppgraderingen?

Läser man under benefits så är det vid check in det ska ske? Bör jag i så fall fråga vid incheckning? Eller maila innan?

Notera att jag inte var HHG vid bokning. Fick upp att man kunde uppgradera mot kostnad då.

Jag antar att det kanske är svårt att få en uppgradering vid långa vistelser? Söker man nu så finns det fortfarande rum i kategorier över. Executive Business och en Suite.
 

Jönsson

Medlem
Det är en uppgradering, även om själva rummet mycket väl kan vara sämre. Med executive room så har du tillgång till executive lounge.

Erbjudande om uppgradering mot betalning får du även som HHG.

Det händer att du får uppgradering även på flera nätter. Speciellt om det är heldagar inblandade. Förmodar dock att chansen är större på enstaka nätter.

Hur fungerar HHG upgraderingen? Jag bokade Deluxe Corner Room och ser redan nu i appen att jag är uppgraderad till King Executive Room. Är det det som räknas som uppgraderingen?

Läser man under benefits så är det vid check in det ska ske? Bör jag i så fall fråga vid incheckning? Eller maila innan?

Notera att jag inte var HHG vid bokning. Fick upp att man kunde uppgradera mot kostnad då.

Jag antar att det kanske är svårt att få en uppgradering vid långa vistelser? Söker man nu så finns det fortfarande rum i kategorier över. Executive Business och en Suite.
 

trekker

Medlem
Hur fungerar HHG upgraderingen? Jag bokade Deluxe Corner Room och ser redan nu i appen att jag är uppgraderad till King Executive Room. Är det det som räknas som uppgraderingen?

Läser man under benefits så är det vid check in det ska ske? Bör jag i så fall fråga vid incheckning? Eller maila innan?

Notera att jag inte var HHG vid bokning. Fick upp att man kunde uppgradera mot kostnad då.

Jag antar att det kanske är svårt att få en uppgradering vid långa vistelser? Söker man nu så finns det fortfarande rum i kategorier över. Executive Business och en Suite.
Det verkar vara olika, ibland blir man uppgraderad innan incheckning, ibland kan man vid online incheck välja ett rum i bättre kategori, ibland vid incheckning på hotellet och ibland måste man fråga vid inchekningen...... Detta är mina erfarenheter iallafall.
 

aruba1

Medlem
Uppgraderad på Hilton Mumbai från billigaste till King Hilton Executive. Är HHG.
e74b0abecf8386b7376bcab6842004c5.jpg
d93f95f2d7579e83cf5025a51a5e6779.jpg
 

011430121

Medlem
Som svar på rubriken, ja nästan varje gång.

I veckan var vi 7 personer som åkte till Prag Hilton Old Tower, hade bokat 4 rum, jag var den enda personen med status på Hilton, vid ankomsten ringde receptionisten ett samtal innan incheckning, jag trodde det var till housekeeper och skulle kolla att rummen var klar. Sedan hände inget på 30-45 sekunder då en dam uppenbarade sig och presenterade sig som försäljningschef och hälsade mig välkommen tillbaka, har väl bott där en 5-6 gånger och hon sa att alla skulle bli uppgraderade till Executive Room och dess förmåner, vi hade bokat billigaste rum och förbetalt redan i början av juni, vi flyttades till en disk som var obemannad och där dyker Front desk Manager upp och checkar in oss.

Jag har fått förtroende från bekanta och bekantas bekantar att åka med när några personer skall till Prag, så har vid några tillfällen haft 25 och 10 personer i "släptåg" vid incheckning, jag jobbar inte alls med resor så detta har arrangeras helt privat.

När vi skulle åka till Prag denna gång kollade jag igenom så att allt var OK, såg att vår betalning var dragen på Master Card (fick bli det kortet med tanke på dubbla poäng) upptäckte även en dragning från Hilton Prag på ca 4,400SEK några dagar efter att den stora dragningen var gjord, skrev ett mail till dem, fick detta svar


Dear Mr. xxxxxx
I would like to appologize for this issue. I confirm this was overcharge and we will refund you by this amount of CZK 11962,50 to your credit card.

Let me quickly explain you the reason why we have charged the reservation. Every reservation is connected to online Hhonors account. As soon as the guest come into the reservation for some overview or amendment, we receive this action in the system. In case of prepaid rate booked, reservation update itself with all collums which supposed to have (including the deposit). Due to busy period we have a part time colleague for the deposit charging who did not realize this reservation was already charged.

I would like to deeply appologize one more time for this inconvenience.

Dear Mr. xxxxxx thank you very much for your loyalty and kind understanding. May you have any furthers questions, feel free to contact us at our Reservation Department.


Krediteringen kom efter 2 dagar.
Måste erkänna att jag aldrig kollar mina kontoutdrag, litar på personer och företag.
Kanske det var denna fadäs som gjorde att vi uppmärksamands vid ankomsten

På Hilton Prag Old Town har man Hiltons bästa lounge värdinna Adriana, så uppmärksam och servicevänlig och hon minns alltid vad man anväder för rakvatten! Värt bara att åka till Prag för henne.
 
På Hilton Prag Old Town har man Hiltons bästa lounge värdinna Adriana, så uppmärksam och servicevänlig och hon minns alltid vad man anväder för rakvatten! Värt bara att åka till Prag för henne.

Bra hanterat av hotellet och jag kan bara hålla med om Adriana (och övrig personal i loungen), fantastisk service och väldigt uppmärksamma. Vid tomt i glasen fick man direkt fråga om påfyllning eller drinkbeställning.
 
Toppen