Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Ozz

Medlem
Hilton Karon som för närvarande är helt fullbelagt. Vid incheckning igår beklagar sig receptionisten att vårt favoritrum inte är tillgängligt men att hon uppgraderat oss till en King Junior Suit med seaview. Rummet förberett med välkomsthälsning, färska blommor, fruktfat, chokladtryffel och en gäng macarons. Snyggt jobbat, det finns en anledning till att vi gärna återvänder hit. Är HHD
 

taxvalp

Medlem
I dag kom mejl med besked att de uppgraderar oss ytterligare en nivå till "Deluxe hillside villa with pool" vilket totalt ger tre nivåers uppgradering. Dessutom meddelar de att de inte tänker ta någon betalning alls för uppgraderingen, inte ens de tidigare bestämda 175€ per natt. Stället är fullbokat.

Dagens stora I-landsproblem är att vi hade räknat med 175€ per natt i spend i kalkylen för att behålla HHD även nästa år. Vi får jobba hårt i baren och spa-anläggningen i stället... Snyggt, Hilton!

Dags att uppdatera efter avslutat besök på Hilton Labriz:
- Uppgraderade enligt ovan till riktigt bra rum (bästa enligt oss), vi blev tidigare erbjudna att betala 250€ per natt för denna uppgradering.
- Personligen välkomnad av managern som gav oss en guidad tur i golfbil på resorten (alla får det men inte av högste chefen...)
- Vin, frukt och kakor på rummet vid ankomst samt en dag till.
- Vi valde (förutom frukost som ingår som HHD) att köpa till middag för 60€ per person och dag men det bjussade de på.
- "Management reception cocktails" en kväll enligt välkänt manér. Det fanns ett tiotal HHD totalt på resorten enligt en lista jag sneglade på.
- Gratis drinkar i baren vid ett par tillfällen.
- Priset för båttransfer (99€ per person t/r) drogs av helt när vi beställde helikoptertransfer på vägen hem. Resan dit alltså gratis.

Generellt ypperlig service och de verkar vana vid gäster med höga krav som säger till på skarpen när de är missnöjda.Sista dagen blev vår spa-tid en halvtimme sen vilket gjorde det stressigt för oss eftersom det var svårt att få till en late checkout. Vi suckade lite men gjorde ingen stor sak av det. Spa-chefen blev uppriktigt glad och överraskad för det och drog av cirka 70€ på notan som tack för att vi inte klagade så mycket...

Vi hade alltså frågat om uppgradering i förväg och när vi checkade ut sade mellanchefen vi hade kontaktat att han hade skrivit upp vårt önskemål i sin kalender och uppgraderat oss så snart det fanns ett rum ledigt. Det lönar sig alltså att fråga snällt i förväg!

Trots idogt kämpande i baren, i spa-anläggningen och en transfer med helikopter så gjorde gratismaten och gratisuppgraderingen att vi blir några tusen poäng kort på att nå HHD nästa period som vi hade kalkylerat med. Jag förväntar mig störtfloder av sympati...
 
Tjoho! Uppgraderad till svit på Hilton Tokyo för andra gången på raken :)
Är HHD.
IMG_4873.JPG


IMG_4875.JPG
 

jerixon

Medlem
Hilton Nordica Reykjavik.
Bokat billigaste enkelrum för 2 nätter.
Uppgraderad till rum på top floor med utsikt och med queen bed.
Trevligt bemötande i receptionen och trevlig lounge där jag var och fikade lite snabbt.
Blir ett gympass snart och anläggningen såg bra ut på fotona så jag hoppas det går att lyfta lite tungt.
Nu återstår och se om jag får mina VISA poäng då Hilton fortf strular med dem från förra bokningen
HHD
 
Toppen