Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Nej, jag blev inte uppgraderad
Hotell: Hilton Slussen
Bokade: Billigaste rummet
Status: HHG
Fick jag något annat? Ja, frukost, drinkbiljett och en godispåse med något okänt innehåll.
 
Tillbaka på Hilton CPH. Den här gången med barnen. Dom är totalt lyriska :)

Hade bokat ett queen/twin guest room. (billigaste) med frukost. Hade inte en tanke på att frullen ingick i mitt HHG

Frågade om uppgradering vid check in. Fick höra att jag redan var uppgraderad till ett deluxe room, men att jag ändå skulle få tillgång till executive lounge.
Det fanns ett executive room men dom hade redan förberett med en extra säng i mitt tilltänkta rum sa receptionisten, så jag tackade och vi gick upp på rummet.
Rummet var fint, men då det inte fanns några sittmöjligheter och vi hade tänkt beställa upp mat, gick jag ner igen och frågade lite försynt om det ändå fanns möjlighet att få executive-rummet han nämnde tidigare.
Inga som helst problem utan han löste det direkt.

Vi parkerade bilen och när vi kom tillbaka tio minuter senare hade dom ställt in en extra säng och tillhörande handdukar mm.

FANTASTISK service i min värld.
Kan inte annat än att varmt rekommendera Hilton CPH!!!
 

Senator

Moderator
En långhelg på Hilton Berlin där jag hade bokat 3 rum till oss. Vi fick uppgradering till Executive Rooms för alla 3 rum.

Ett bra hotell med mycket bra service. Jag fick välja mellan frukost i loungen eller restaurangen. Vi valde det sena.

Happy Hour i loungen var ett cirkus dock. Så himla mycket folk. Talade med de som jobbade som erkände att julmånaden var tuff: mycket folk. Det erkändes också att antalet Diamonds hade ökat och vi diskuterade just det att så många hade bara skänkts bort. Han jag talade med hade en bra poäng: att det stora antal Diamonds även gjorde det svårt för de anställda att verkligen leverera den service de vill ge.

Ett hotell jag varmt rekommenderar.
 

jerixon

Medlem
Hilton Slussen i Stockholm
Först bokat en stay över helgen, och la på en natt tidigare i början av veckan.

Tyvärr blir jag tvungen att byta rum idag när flickvännen kommer upp från businessclass utan viee och får ett queen deluxe rum istället med view.
Lite komiskt när tjejen i receptionen försökte säga att jag hade ju fått bra uppgradering med lounge access och fri frukost så jag kunde vara glad för det. Hennes manager sa då artigt att det var ingen uppgradering utan min rätt som diamond och han skulle ordna ett bra rum för helgen även om han ej kunde ge mig businessclass rum då de var slutsålda. (stämmer i appen).
Hilton hade ej länkat bokningarna vilket var lite trist. Hade hellre tagit samma rum då jag ska sitta och jobba idag och gärna hade hängt upp lite saker från väskan, men hur som helst:
Torsdag-Fredag: Billigaste Queen till Businessclass rum
Fredag- Söndag - Billigaste queen till Deluxe Queen with a View
HHD - Fick även en drinkbiljett och en påse gott
 

Nilann

Medlem
Hilton Malta. Uppgraderad från billigaste rummet (96 € under januarirean) till 72 kvm Corner Suite med balkong och utsikt över Medelhavet. HHD.
Hotellet är trevligt och loungen är OK.
Tyvärr är vädret rätt dåligt, blåsigt och lite regn, men 15 grader och tre timmar mer dagsljus än Göteborg mitt i december är hyggligt.
 

Johanna

Medlem
En långhelg på Hilton Berlin där jag hade bokat 3 rum till oss. Vi fick uppgradering till Executive Rooms för alla 3 rum.

Ett hotell jag varmt rekommenderar.
Gillar också det hotellet även om jag aldrig haft tillgång till lounge. Frukosten i matsalen är bra med allt man kan önska sig men det är mycket folk. Inget lugn.

Sista nätterna som Guld den här gången. Nu i Prag. Blev uppgraderad på något sätt. Tror det är samma rum men vi fick bubbelvatten, frukt och jordnötter på rummet och tillgång till lounge. Fick välja på frulle i lounge eller restaurangen. Har alt restaurangen än så länge. I morgon är jag själv och provar nog loungen för att kunna jämföra. Ska vara mindre utbud, frågan är hur stor skillnaden är. Gillar den i restaurangen, bra utbud.

Bor gärna här igen. Bra läge i gamla stan. Shutteln från flygplattsen stannar i stort sett utanför vilket är smidigt. Det är ett trevligt hotell, bra service och ok gym och en liten pool. Hade dock inte med baddräkt men vi köpte till massage istället. En duktig kvinna som utförde dom.
 

jumbooze

Medlem
Hilton York
HHD

Uppgraderad från enklaste rummet till deluxe dito.
De har alltid haft en välkomstkorg med en flaska vin, chips, bubbelvatten och godis. Minimalistiska duschar med badkar-dusch kombo som bara är bred nog för mitt handbaggage... nåja jag blev väl miljöskadad på senaste trippen till asien med lite suites.
 

taxvalp

Medlem
Har en ren poängbokning i mellandagarna för billigaste "villan" på Hilton Labriz, Seychellerna. Kontaktade dem tidigare i höst och bad om att få uppgradera med cash till rum med plunge pool vilket vi gillar. De erbjöd uppgradering för 175€ per natt (betalning i efterskott) vilket vi nappade på men sa att de förstås gärna får uppgradera oss ytterligare...

I dag kom mejl med besked att de uppgraderar oss ytterligare en nivå till "Deluxe hillside villa with pool" vilket totalt ger tre nivåers uppgradering. Dessutom meddelar de att de inte tänker ta någon betalning alls för uppgraderingen, inte ens de tidigare bestämda 175€ per natt. Stället är fullbokat.

Dagens stora I-landsproblem är att vi hade räknat med 175€ per natt i spend i kalkylen för att behålla HHD även nästa år. Vi får jobba hårt i baren och spa-anläggningen i stället... Snyggt, Hilton!
 
Toppen