Senaste nytt

Handelsbanken Platinum Priority Pass, aldrig debiterats för extra gäster

NotRyan

Medlem
Vet inte hur upplägget är på Handelsbanken men Nordea Platinum ger Priority Pass Standard Plus, dvs 10 fria besök. Vill man gästa dras två besök av de tio. Ett besök för dig och ett besök för din gäst. Du kan dock välja att betala 200kr för gästen.
Nordea Black däremot, ger Priority Pass Prestige och där är alla besök kostnadsfria för både kortägaren och för en gäst.
Handelsbanken Platinum har obegränsade besök fria för kortinnehavaren, eventuella gäster får betala, den avgiften dras från kortinnehavarens Handelsbanken Platinum i efterskott.

Vad gäller rabatterad årsavgift så går det säkert att få, kontoren är som sagt väldigt fria att besluta.
 

i6niol

Medlem
Gällande extrakortet man kan skaffa till Handelsbanken Platinum, ingår det även ett ytterligare Priority Pass med inträde till lounge utan avgift så som huvudkortet?

För min partners extrakort så ingår Priority Pass utan avgift.
För huvudkortet betalar vi 900 kr/år och för extrakortet 500 kr/år vilket jag upplever som prisvärt eftersom vi får med två Priortiy Pass.
 

inka

Medlem
För min partners extrakort så ingår Priority Pass utan avgift.
För huvudkortet betalar vi 900 kr/år och för extrakortet 500 kr/år vilket jag upplever som prisvärt eftersom vi får med två Priortiy Pass.
OK, tack för info! Är även besöken som görs med Priority Pass från extrakortet utan avgift eller får man betala inträde?
 

inka

Medlem
Kom på en annan sak, får jag som extrakortsägare ta med mig en betalande gäst till loungen eller är det bara huvudkortsägaren som får ta med sig en gäst?
 

Börnen

Medlem
För min partners extrakort så ingår Priority Pass utan avgift.
För huvudkortet betalar vi 900 kr/år och för extrakortet 500 kr/år vilket jag upplever som prisvärt eftersom vi får med två Priortiy Pass.

Hur har du fått ner huvudkortet till 900 kr/år? Ordinarie pris är väl 2400?
 

t90tho

Medlem
För min partners extrakort så ingår Priority Pass utan avgift.
För huvudkortet betalar vi 900 kr/år och för extrakortet 500 kr/år vilket jag upplever som prisvärt eftersom vi får med två Priortiy Pass.
Hur får man ett priority pass till extrakortet? Jag har inte fått det per automatik.
 

i6niol

Medlem
Förhandlade kortavgiften då vi flyttade över alla bolån etc. till Handelsbanken för ca fem år sedan. Sedan dess har inte kortavgiften ändrats.
När det gällde priority pass till extrakortet så sa de från början att det skulle ingå men jag tyckte också att det var lite oklart så jag bad bankmannen bekräfta via mail vilket de då gjorde. Min känsla när det begav sig var att det fanns förhandlingsutrymme och en viss flexibilitet hos Handelsbanken.
 

inka

Medlem
För min partners extrakort så ingår Priority Pass utan avgift.
För huvudkortet betalar vi 900 kr/år och för extrakortet 500 kr/år vilket jag upplever som prisvärt eftersom vi får med två Priortiy Pass.
Vet du om man kan skaffa flera extrakort eller är det ett som gäller?
 
Toppen