Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

kedja

Medlem
Hej från SK186!
Premiär för lilltjejen i alldeles egen stol.
Nu blir det chokladbollsfika:D
upload_2019-1-13_14-43-26.jpeg
 
Last edited:

samet

Medlem
Nu blev jag riktigt nyfiken. Så någon som vet får gärna svara.

Jag besökte nyss cockpit på den A380 som idag heter LH773. Varken kapten eller styrman ville vara med på bild. Det kan jag förstå.

Men de bad mig att inte publicera bilden på instrumenteringen osv på sociala media.

Vad kan det stå på skärmarna som man inte vill skall publiceras?
 

Senator

Moderator
Nu blev jag riktigt nyfiken. Så någon som vet får gärna svara.

Jag besökte nyss cockpit på den A380 som idag heter LH773. Varken kapten eller styrman ville vara med på bild. Det kan jag förstå.

Men de bad mig att inte publicera bilden på instrumenteringen osv på sociala media.

Vad kan det stå på skärmarna som man inte vill skall publiceras?

Att det finns bevis för att du var i cockpit överhuvudtaget under aktiv flygning är min gissning.
 

tomle

Medlem
Nu blev jag riktigt nyfiken. Så någon som vet får gärna svara.

Jag besökte nyss cockpit på den A380 som idag heter LH773. Varken kapten eller styrman ville vara med på bild. Det kan jag förstå.

Men de bad mig att inte publicera bilden på instrumenteringen osv på sociala media.

Vad kan det stå på skärmarna som man inte vill skall publiceras?
På instrumentpanelen finns information som flightnummer, regnr på kärran, destination, aktuell position etc som skulle kunna peka ut kärran och personalen.
 

GOTATH

Medlem
Hej från 1H på... Nej, hej från 32A på SK953. Det som såg så lovande ut med lyckad plusgrade till business förbyttes i gaten till nedgradering till mitt ordinarie bokade säte. Detta pga överbokning i plus och business. Utlovades någon form av kompensation ombord (tex fri dryck), men det var blankt nej av pursern... På den positiva sidan har de iaf WPS 4 till försäljning.
456a0234d86eafb00e8dac8851490540.jpg
 
Toppen