Senaste nytt

Guide: Uppgradera SAS Longhaul via Star Upgrade med Eurobonuspoäng

Grymt bra! Men nu verkar min bokning hamnat i limbo. Kan inte välja säte och det står att "vi är inte färdiga med biljetteringen ännu". Blev något "okänt fel" när uppgraderingen genomfördes, men poäng är dragna och det står SAS Business i bokningen. Så det ordnar väl sig tänker jag...
Hur gick det med det?
 

Canadien

Medlem
Grymt bra! Men nu verkar min bokning hamnat i limbo. Kan inte välja säte och det står att "vi är inte färdiga med biljetteringen ännu". Blev något "okänt fel" när uppgraderingen genomfördes, men poäng är dragna och det står SAS Business i bokningen. Så det ordnar väl sig tänker jag...

Det händer emellanåt, du får ringa in och propsa på att de manuellt biljetterar om efter uppgraderingen, det är inget som löser sig själg. Annars tvingas de göra det på flygplatsen när du ska checka in och det kan ta en stund. Du kan då också behöva efterregistrera eftersom det troligen kommer stå Ci på boardingkortet. Så blev det senast jag gjorde detta i början av Januari.

Säte kan du dock alltid välja med trotjänaren Classic, använd denna länk
.
Mina bokningar - SAS
 
Det händer emellanåt, du får ringa in och propsa på att de manuellt biljetterar om efter uppgraderingen, det är inget som löser sig själg. Annars tvingas de göra det på flygplatsen när du ska checka in och det kan ta en stund. Du kan då också behöva efterregistrera eftersom det troligen kommer stå Ci på boardingkortet. Så blev det senast jag gjorde detta i början av Januari.

Säte kan du dock alltid välja med trotjänaren Classic, använd denna länk
.
Mina bokningar - SAS

Hmm, verkar gälla mig. Försökt med två agenter än så länge; den första förstod inte alls, pratade med kollega länge, och sa sedan att "det är inga problem / allt är som det ska". Den andra sa att den inte kunde biljettera om, och skyllde på att det är en resebyråbokning (därtill var jag nödd och tvungen). Det är någon månad kvar för mig, så jag kan försöka många gånger, men vet ni om det går att biljettera om en resebyråbokning? Kan resebyrån göra det?
Typiskt när jag vet att jag kommer ha ont om tid på flygplatsen just den gången...
 

lorimar

Medlem
Hmm, verkar gälla mig. Försökt med två agenter än så länge; den första förstod inte alls, pratade med kollega länge, och sa sedan att "det är inga problem / allt är som det ska". Den andra sa att den inte kunde biljettera om, och skyllde på att det är en resebyråbokning (därtill var jag nödd och tvungen). Det är någon månad kvar för mig, så jag kan försöka många gånger, men vet ni om det går att biljettera om en resebyråbokning? Kan resebyrån göra det?
Typiskt när jag vet att jag kommer ha ont om tid på flygplatsen just den gången...
Ja, samma här. Jag provade med flera olika agenter och efter många dubbelkollar så fick jag besked att "allt ser rätt ut, det finns inget mer vi kan göra". Avresa först om en månad, så jag får väl försöka ytterligare någon gång, även om jag i mitt fall kommer att ha gott om tid på CPH.
 
Ja, samma här. Jag provade med flera olika agenter och efter många dubbelkollar så fick jag besked att "allt ser rätt ut, det finns inget mer vi kan göra". Avresa först om en månad, så jag får väl försöka ytterligare någon gång, även om jag i mitt fall kommer att ha gott om tid på CPH.
På mitt tredje försök fick jag prata med någon som var villig att hjälpa. Han pratade med sin chef, som heller ”aldrig sett detta”. Men han drog det vidare och de skickade ärendet till huvudkontoret. Han återkom senare på dagen och sade att de löst det, och jag har iaf ingen varning på webbsidan längre. :)
 

Canadien

Medlem
På mitt tredje försök fick jag prata med någon som var villig att hjälpa. Han pratade med sin chef, som heller ”aldrig sett detta”. Men han drog det vidare och de skickade ärendet till huvudkontoret. Han återkom senare på dagen och sade att de löst det, och jag har iaf ingen varning på webbsidan längre. :)

Snyggt. Ja jag misstänker att det nog bara är en handfull pax som gjort dessa uppgraderingar, det är ju inget som SAS skyltar med direkt.
 

lorimar

Medlem
Jag mailade diamond support och fick ett bryskt nej tillbaka att detta enbart kan ordnas av resebyrån, ingenting de hanterar. Någon som vet vilka knappar resebyrån behöver trycka på i Amadeus för att ordna upp det, så att jag kan vägleda dem?
 

agehall

Medlem
Jag mailade diamond support och fick ett bryskt nej tillbaka att detta enbart kan ordnas av resebyrån, ingenting de hanterar. Någon som vet vilka knappar resebyrån behöver trycka på i Amadeus för att ordna upp det, så att jag kan vägleda dem?
Resebyråer kan inte göra något åt detta. De kan inte röra dina EB-poäng.
 

Canadien

Medlem
Resebyråer kan inte göra något åt detta. De kan inte röra dina EB-poäng.
Behöver man röra EB-poängen när man biljetterar om? Det är ju alltså en resebyrå B-klass vanlig Plus, som blivit uppgraderad till I-klass, men biljetten ställdes inte ut korrekt. Antar att du har rätt och att det är SAS som måste lösa detta, troligen på flygplatsen vid incheck då de tagit över.
 
Toppen