Senaste nytt

[Guide] Hur man registrerar påminnelse (Alert) på ExpertFlyer

agehall

Medlem
Lite OT men jag måste fråga er lite mer rutinerade... Jag har använt KVSTool nu i något år och tycker det funkar smutt. Aningens tidskrävande dock och väldigt mycket harvande blir det. Fyller funktionen dock.
Vad är fördelen som ni ser att använda EF istället, om man bortser från alert-funktionen (som givetvis är ett superplus!).

Vet ni hur ofta inventory uppdateras på EF?
De har båda olika fördelar. Jag körde länge båda men KVS är struligt och man kan få all info de tillhandahåller på andra sätt.

Reliability har nog inte något med tillgänglighet på award utan indikerar om flyget historiskt sett är i tid eller har stora pch frekventa förseningar.
Nej, det har ingenting med awards att göra, men det faktum att det står NA/NA där tyder på att något gick snett.
 

Schnake

Medlem
Strålande guide @Dr. Miles !

Funderar på att skaffa ett Pro-konto för att kunna testa detta, men osäker på vilka bokningsklasser i SAS (longhaul) som jag kommer att kunna bevaka. Listan på Airline Award/Upgrade Classes supported by ExpertFlyer.com® inkluderar endast Business (I) och Economy (X). Innebär det att jag inte kan bevaka tillgänglighet av bonusresor i Plus eller går det att åstadkomma på något sätt, t.ex. genom att ange bokningsklassen manuellt i sökningkriterierna?

Capture.png
 

Buffy

Medlem
Strålande guide @Dr. Miles !

Funderar på att skaffa ett Pro-konto för att kunna testa detta, men osäker på vilka bokningsklasser i SAS (longhaul) som jag kommer att kunna bevaka. Listan på Airline Award/Upgrade Classes supported by ExpertFlyer.com inkluderar endast Business (I) och Economy (X). Innebär det att jag inte kan bevaka tillgänglighet av bonusresor i Plus eller går det att åstadkomma på något sätt, t.ex. genom att ange bokningsklassen manuellt i sökningkriterierna?

Visa bifogad bild 65344
Du kan fylla i valfri klass om du har Pro-konto.

b052ba77da433b173f288cd92c2dfe80.jpg
 

Schnake

Medlem
Du kan fylla i valfri klass om du har Pro-konto.

Har registrerat ett premium-konto nu och testat runt lite, men tyvärr verkar det som att Flyerexpert inte hittar bonusbiljetter i SAS Plus även om jag specificerar bokningsklassen (F). T.ex. ska det finnas biljetter på SK 908 & SK 484 den 25OKT17(+1) just nu. När jag söker på denna rutt (EWR-ARN) för bokningsklasserna F och I hittar den dock inga platser. Har även testat att lägga alerts på både Plus och Business avresedatumet innan, men F visas som "FIRST CLASS" och inte Plus/Premium Economy - Award/Upgrade (el dyl.) tyvärr så misstänker att även alertsen kommer at gå bet för Plus-stolar :(

IMG_0091.png IMG_0092.png IMG_0093.png
 

seat56f

Medlem
SAS publicerar inte tillgänglighet i SAS Plus award (bokningsklass F) på verktygen som ExpertFlyer använder. Har tidigare mailat med EF om just det, men de kan inget göra.
 

Schnake

Medlem
SAS publicerar inte tillgänglighet i SAS Plus award (bokningsklass F) på verktygen som ExpertFlyer använder. Har tidigare mailat med EF om just det, men de kan inget göra.
Attans, vad synd! Det är med andra ord endast SAS själva som kan få till det? Kan tycka att det borde vara av intresse för dem att publicera även Plus med tanke på hur tomma de kabinerna är emellanåt...
 

seat56f

Medlem
Tja, jag tycker nog det är förhållandevis sällan det finns en massa award-Plus lediga på long-haul, så vill de fylla kabinerna är det nog effektivare att öka mängden säten (tillgängliga endast för Eurobonus som nu) där än att publicera de få som är nu i EF.
 
Toppen