Senaste nytt

Gissa flygplatsen!

mtlmr

Medlem
American Airlines, Swissport, SAS winglets och Royal Jordanian 787 tillsammans. Hej ORD :)

Jag uppskattar verkligen klurandet. Att leta ledtrådar i bilden, och när man väl samlade på sig tillräckligt många kunde man i princip utesluta alla andra.

ORD? :)

Royal Jordan och SAS delar bara ORD som flygplats i USA, Royal Jordan flyger till JFK så då skjuter jag ORD från höften.
 

danielhog

Medlem
Vad fan.

Ingenting verkar ju vara för svårt för dig.

Ok specialare i ära till @Brandten, men alla är välkomna att gissa.

Ledtrådar? Glöm det.

5EF673CD-5A5F-4806-A894-2E9E71E7E8CD.jpeg
 

Brandten

Medlem
Vad fan.

Ingenting verkar ju vara för svårt för dig.

Ok specialare i ära till @Brandten, men alla är välkomna att gissa.

Ledtrådar? Glöm det.

Visa bifogad bild 89761
Haha jodå gick ju bet på den där tysklandshistorien.
Den där tänker jag inte ens börja gissa på då jag kommer ligga sömnlös.

Kan vara gamla Barkarby flygfält eller typ Oslo Gardermoen då båda har ungefär lika fin asfalt.
 

NyfikenGrau

Medlem
Borde gå att ta det på dräneringen, som väl brukar se olika ut från land till land?
Sliten kanske till och med nedlagd..tror inte det är Tempelhof i Berlin iaf, som har avlånga smala betonghål vad jag minns. Rejält dimensionerade hål så Östeuropa eller USA kanske..
 

Jönsson

Medlem
Haha jodå gick ju bet på den där tysklandshistorien.
Den där tänker jag inte ens börja gissa på då jag kommer ligga sömnlös.

Kan vara gamla Barkarby flygfält eller typ Oslo Gardermoen då båda har ungefär lika fin asfalt.
Eftersom det inte är asfalt på bilden så faller det redan där. ;)
 

intuition

Medlem
Borde gå att ta det på dräneringen, som väl brukar se olika ut från land till land?
...
Precis min tanke. Fick lite vibbar av att se dräneringen, men jag kan inte placera var jag isf sett den typen. Japan?
Och det där är väl betong-plattor med expansions-skarvar, det har väl inte använts pålänge?
 
Toppen