Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

WAR

Medlem
Ok, fattar jag rätt då att:
Kort 1 kan ges bort direkt när man kvalificerar sig (givet att man inte va Diamond innan)
Kort 2 kan ges bort först efter 3 månader i nya kvalperioden
Kort 3 kan inte ges bort längre om man inte på nytt kvalificerar sig och då gäller regler för kort 2
 

Canadien

Medlem
Ok, fattar jag rätt då att:
Kort 1 kan ges bort direkt när man kvalificerar sig (givet att man inte va Diamond innan)
Kort 2 kan ges bort först efter 3 månader i nya kvalperioden
Kort 3 kan inte ges bort längre om man inte på nytt kvalificerar sig och då gäller regler för kort 2
Kanske kan du inte ge kort 2 förräns du på nytt kvalat in till Diamond, som skrevs ovanför ditt inlägg. Vi har lite för lite data än så länge skulle jag tro.
 
Fast du är inte mitt i en grace period va? Vad jag har förstått på kommentarerna så har SAS gjort den enkla lösningen att man helt enkelt inte kan ge bort kort under de tre första månaderna i sin kvalperiod.
Aha, vilket fulhack, men det löser ju problemet med att ge bort under grace-perioden. Du har rätt i att jag inte är i en grace-period, och jag är mer än tre månader in på mitt intjäningsår.
 

WAR

Medlem
På min "ge bort sida" står det:
Som EuroBonus Diamond-medlem kan du ge bort 1 Guldkort eller 2 Silverkort. Din nuvarande kvot med kort löper ut den 31 August 2017.

Borde vara annorlunda formulerat om det är det enda kortet jag kan ge bort om jag inte kvalificerar igen.
 

Alster

Medlem
Ok, fattar jag rätt då att:
Kort 1 kan ges bort direkt när man kvalificerar sig (givet att man inte va Diamond innan)
Kort 2 kan ges bort först efter 3 månader i nya kvalperioden
Kort 3 kan inte ges bort längre om man inte på nytt kvalificerar sig och då gäller regler för kort 2
Ganska säker på att detta är korrekt. Så har det nämligen funkat för mig.
 
Vi får väl se hur det ser ut i början av september när det gått tre månader för oss som har intjäningsår juni-maj, det var väl i maj de största förändringarna skedde?
 

Matore

Medlem
Jag kan få inbjudan till ett SAS guldkort av en kollega på hans diamantperiod som slutar 31 okt.
Men - jag vill att det ska kicka igång när min egen guldperiod är slut, 31 jan. Går det att få till?
 
Toppen