Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Xilan

Medlem
Det var väl iofs bra av SAS att de fixade denna glitch.
Självklart! Det var givetvis bättre än det var menat som det var tidigare när det gick att ge bort totalt tre guld på en Diamondkvalificering.
Lite dålig timing för egen del bara när jag hade tänkt ge bort ett guld till min fru inför en USA-resa. Det hade bokstavligt talat varit guld värt att ha guldkort och fast-track, lounge och extra bagage när man reser med två barn.
 

MBA

Medlem
När gav du bort ditt förra kort?
Min kvalificeringsperiod började den 1 juli. Jag gav bort guld i slutet av maj. Kan inte ge bort ett nytt nu "eftersom jag inte återkvalificerade till Diamond." Kan alltså inte ge bort Guld under grace-perioden.
Jag gav bort mitt förra kort hösten 2016. Då var jag Diamond och så även nu, då jag gav bort ett kort den 25 juli
 

Once56

Medlem
Jag blev Diamond i början av Maj, kval.per. från 1/8. Jag gav bort ett guld med detsamma i maj. Nu när jag är inne på ny period kan jag inte ge bort ngt kort("du har förbrukat..."). Detta måste väl vara fel? Jag har ju Diamond till och med 31/7-2018.
 

agehall

Medlem
Jag blev Diamond i början av Maj, kval.per. från 1/8. Jag gav bort ett guld med detsamma i maj. Nu när jag är inne på ny period kan jag inte ge bort ngt kort("du har förbrukat..."). Detta måste väl vara fel? Jag har ju Diamond till och med 31/7-2018.
Nej, det är ju just det SAS har fixat nu.
 
Nej, det är ju just det SAS har fixat nu.
Aha, låter intressant, har du mer info? Det som tidigare framkommit är ju att SAS fixat det uppenbara felet att man kunde ge tre guldkort på en Diamondkvalificering. Jag har inte hört något om att de har gjort att man bara kan ge ett kort. Kan tilläggas att jag själv gav bort kort nummer två igår.
 

agehall

Medlem
Aha, låter intressant, har du mer info? Det som tidigare framkommit är ju att SAS fixat det uppenbara felet att man kunde ge tre guldkort på en Diamondkvalificering. Jag har inte hört något om att de har gjort att man bara kan ge ett kort. Kan tilläggas att jag själv gav bort kort nummer två igår.

Fast du är inte mitt i en grace period va? Vad jag har förstått på kommentarerna så har SAS gjort den enkla lösningen att man helt enkelt inte kan ge bort kort under de tre första månaderna i sin kvalperiod.

Full förståelse för att man inte ska kunna ge bort i grace, men under pågående period?
Som jag förstod ditt inlägg började din period 1/8 och då kan du troligtvis ge bort ett kort i början av november.
 

Jonted

Medlem
Fast du är inte mitt i en grace period va? Vad jag har förstått på kommentarerna så har SAS gjort den enkla lösningen att man helt enkelt inte kan ge bort kort under de tre första månaderna i sin kvalperiod.


Som jag förstod ditt inlägg började din period 1/8 och då kan du troligtvis ge bort ett kort i början av november.
Precis denna info har jag fått från Diamond - supporten i skriftlig form.
 

palmen

Moderator
Det verkar finnas 2 versioner med info.
  1. Man kan inte ge bort ett nytt kort första 3 månaderna i sin period (för att inte kunna ge under grace period)
  2. Man kan bara ge bort ett kort när man tjänat in ett diamond, dvs man måste tjäna in diamond varje medlemsår för att kunna ge bort ett varje år.
Vilket av detta som stämmer låter jag vara osagt, det är ju inte säkert att det är 100% korrekt heller.
Ändringen verkar ha gjorts relativt nyligen (under sommaren) så de som hade årsbrt på sitt konto innan dess verkar inte vara påverkade.
 
Toppen