Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Thornado

Medlem
Kan man inte som Gold Guest List (GGL) hos British Airways ge bort Gold?
GGL är väl dock väldigt mycket svårare att uppnå än EBD, så detta blir inte lika frekvent förekommande.
 

trskial

Medlem
Jag har gjort bokning som EBS och nu fått ett EBG i gåva, kan SAS ändra min bokningar till EBG?

En annan fråga, med EBG kort, kommer jag in i guldloungen på ARN och OSL ihop med min fru eller bara den vanliga loungen?

Edit: citera gärna mitt inlägg så jag kan få svar på båda frågarna
 

AABack2ARN

Medlem
Delta och American iaf, tror jag. Och jag tror Alitalia också, även om det inte är helt lätt att förstå hur och vad.

Hur ger man bort ett statuskort på American? Har väl förvisso inte undersökt saken så noga men jag kan inte riktigt påminna mig om att jag sett denna funktion (annat än som en kampanj för några år sedan då man fick välja på miles, uppgradering eller ge bort ett guldkort).
 

mha321

Medlem
Hur ger man bort ett statuskort på American? Har väl förvisso inte undersökt saken så noga men jag kan inte riktigt påminna mig om att jag sett denna funktion (annat än som en kampanj för några år sedan då man fick välja på miles, uppgradering eller ge bort ett guldkort).
Jag är inte AA-användare själv, men jag känner folk som fått kort den vägen. En det kan mycket väl vara på den kampanjen du nämner och inte något återkommande.

Däremot kan du ju "köpa" det via business extra, vilket blir nästan samma sak. Fast det kanske är begränsat till samma företag?
 

Viking75

Medlem
Har det skett ändringar gällande hur länge ett "donerat" guld kort gäller? Enligt SAS kundtjänst ) är kortmotagaren beviljad Guld status 1 år från det att man får sin nya status. Intjänande period hos mottageren skall inte spela någon roll. HUECA?
 

Canadien

Medlem
Har det skett ändringar gällande hur länge ett "donerat" guld kort gäller? Enligt SAS kundtjänst ) är kortmotagaren beviljad Guld status 1 år från det att man får sin nya status. Intjänande period hos mottageren skall inte spela någon roll. HUECA?
Så kan det säkert stå i deras hjälptexter, men det som gäller i verkligheten är nuvarande period plus nästa plus 3mån grace, kortet bör inte ges tidigare än 3mån in i mottagarens period, då det rapporterats om att det i det fallet bara gäller innevarande period plus grace.
Att kundtjänst säger 1 år är säkert en förenkling, som gör att de iallafall inte lovar för mycket.

SAS kan dock närsomhelst ändra sina rutiner så att det blir bara ett år, kanske när EB3.0 införs.
 
Toppen