Senaste nytt

Göteborg - Los Angeles T/R i Business

Golgo

Medlem
I sommar planeras det road-trip längs USAs västkust.
Två av oss kommer resa från Göteborg. Mina egna efterforskningar ger vid handen att den rimligaste rutten är: BA till LHR sen AA till LAX.
Jag vet inget om AAs Business-produkt men har erfarenhet av transatlantiska resor med BA i Business. Är AA något att ha?
Finns rekommendationer på andra lösningar så mottages de varmt!

Formellt förfrågningsunderlag följer nedan:
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Los Angeles
  3. När vill/behöver du resa ut? 5 augusti +/- 1 dag
  4. När vill/behöver du komma hem? 20 augusti +/- 1 dag
  5. Hur länge vill du vara borta? 2 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business class (alternativt First om någon fantastisk deal mot förmodan kan fås)
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Flexibel
  9. Vad är din budget? (per person) max 20.000 SEK per person
  10. Vad är det viktigaste för dig? Service, upplevelse ombord
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

palmen

Moderator
Sas brukar ha kampanj under sommaren. Priserna brukar då vara från 16000 kronor i Business. Osäker på om det kommit kampanjer för denna sommaren ännu.
 

Abbs

Medlem
Finns med SAS för cirkus 19k SEK dina datum. Brukar oftast finnas kampanjer, men verkar ej finnas någon nu.

American via LHR verkar gå för runt 15k SEK. Min uppfattning är att American business på 777 är mycket bättre än BA, men någon annan får bekräfta eller förneka det.

En sak att ta i beaktning är i vilken allians du har status/poäng i, då en T/R i Business kan håva in rätt så mycket poäng.
 

Golgo

Medlem
Tackar för svar! Runt 15k är vad jag också fått fram.
Föredrar Oneworld och då är ju BA/AA rätt lösning. Bokar man lämpligen via BA? Får man access till BA lounges i LHR även om det är AA som flyger till LAX?
 

AABack2ARN

Medlem
Vill påstå att AAs businessprodukt är bättre än BAs. I synnerhet om du hamnar på 77W. Jag tror bägge flighterna i sommar (AA109 och AA135) är 77W så det borde inte vara något problem.

Du får tillgång till BA, AA och CX lounger på LHR Terminal 3 (och kanske Qantas om den har öppnat). Är du Emerald har du CX First och BA Galleries First
 

AABack2ARN

Medlem
Som noterats i någon annan tråd är businessdelen ombord på AAs 77W i stort sett identisk med Cathay Pacifics business.

Den business de har ombord på renoverade 777-200 är ok men inte riktigt lika bra. Fortfarande 1+2+1 och i mitt tycke betydligt bättre an BAs Club World. Jag tror 777-200 har två varianter (själv har jag bara upplevt den ena).
 
Toppen