Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tonton

Medlem
Vet inte om jag tycker den är så bra. Söker jag ARN-SYD dyker t ex inte Singapore Airlines upp, vilket jag tycker är bästa Star carrier för att ta sig dit. Istället finns Los Angeles med men den går nog inte att boka på ett vettigt sätt.

Visa bifogad bild 86975

I detta fallet måste du ställa in följande parametrar
Avgångsflygplats: ARN
Destinationsflygplats: SYD
Allians: Star Alliance (obviously:))
Show indirect destinations: Yes
Stopovers: 2st

Nu var @Dr. Miles snabbare - men ja, Stockholm-Sydney räknas som två connections pga stoppet i Moskva!

Lägger du inte in den sista parameter, så föreslår den alla alternativ med enbart 1 stopp före Singaporealternativet.

Skärmavbild 2019-02-21 kl. 12.53.42.png
 
Tack för svaren!

Jag kör en HUACA imorgon, tyvärr utanför 24h redan.

Nummer ett: Kul reserutt!

Som @danielhog skriver så är det nog en HUACA som gäller, den förklaringen verkar väldigt konstig.
Kan dock flika in med, om ni även åker till SYD i samma bonusresa så kan det nog vara så att ni slår i taket gällande:
  • Max 8 segments per bonusresa är tillåtna. (1-2 segments extra om man börjar resan från Norden inrikes)
Om det inte är så att ni har bokat ditresan separat eller på endast två segment. Hoppas allt löser sig.:)

Jag tänkte byta bort FRA-stoppet för ett stopp på NRT i så fall. Vägen ner är CPH-LHR-SIN-CHC. 3 segment ner och 5 segment hem. Jag önskar alltså byta nuvarande SYD-SIN-ICN-IST-FRA-GOT mot SYD-SIN-NRT-ICN-IST-GOT. Möjligt eller blir det som jag läst om här "2 stopp i tredje zon"?


För övrigt så vägrade Tallin ge mig en GOT-CPH, på resan ner... MAX MAX MAX är 8, från två olika agenter. Så de extra inom norden verkar vara borta?
 
Last edited:

palmen

Moderator
Tack för svaren!

Jag kör en HUACA imorgon, tyvärr utanför 24h redan.



Jag tänkte byta bort FRA-stoppet för ett stopp på NRT i så fall. Vägen ner är CPH-LHR-SIN-CHC. 3 segment ner och 5 segment hem. Jag önskar alltså byta nuvarande SYD-SIN-ICN-IST-FRA-GOT mot SYD-SIN-NRT-ICN-IST-GOT. Möjligt eller blir det som jag läst om här "2 stopp i tredje zon"?


För övrigt så vägrade Tallin ge mig en GOT-CPH, på resan ner... MAX MAX MAX är 8, från två olika agenter. Så de extra inom norden verkar vara borta?
Max är 8 segment, men för de som startar från flygplatser där man behöver göra en flight för att komma ut i Europa så kan man få 1 extra flight att lägga till per håll. Tex Kalmar, Sundsvall mfl i Sverige och säkert en massa i Norge också.
Göteborg är dock inte en av dessa då du kan ta dig till Köpenhamn samt Tyskland mfl ställen direkt från Göteborg.
 
Max är 8 segment, men för de som startar från flygplatser där man behöver göra en flight för att komma ut i Europa så kan man få 1 extra flight att lägga till per håll. Tex Kalmar, Sundsvall mfl i Sverige och säkert en massa i Norge också.
Göteborg är dock inte en av dessa då du kan ta dig till Köpenhamn samt Tyskland mfl ställen direkt från Göteborg.

Aha, tack! @palmen någon tanke om att lägga till NRT?
 

chazzie

Medlem
Max är 8 segment, men för de som startar från flygplatser där man behöver göra en flight för att komma ut i Europa så kan man få 1 extra flight att lägga till per håll. Tex Kalmar, Sundsvall mfl i Sverige och säkert en massa i Norge också.
Göteborg är dock inte en av dessa då du kan ta dig till Köpenhamn samt Tyskland mfl ställen direkt från Göteborg.

Tyvärr ingen garanti där, jag blev blånekad att lägga till OER-ARN-OER på min bokning till Nya Zeeland, trots några HUACA, men man kan alltid fråga!
 

squeezen

Medlem
Till er som hittat resor till Sydafrika, vilket verktyg använder ni? United visar availability men inte sas tool eller expertflyer så antar att det är kört?
Gäller det att hänga på låser 330 dagar innan eller har ni fått till det innanför?
Tack för info

edit award fares visas availability... så lite svårt veta vilken källa man ska lita på
 

Tonton

Medlem
Till er som hittat resor till Sydafrika, vilket verktyg använder ni? United visar availability men inte sas tool eller expertflyer så antar att det är kört?
Gäller det att hänga på låser 330 dagar innan eller har ni fått till det innanför?
Tack för info

edit award fares visas availability... så lite svårt veta vilken källa man ska lita på

Ett tips är ringa in. SAS Star Alliance Online tool visar långt ifrån all availability, tyvärr.
 

Sir Lemon

Medlem
Max är 8 segment, men för de som startar från flygplatser där man behöver göra en flight för att komma ut i Europa så kan man få 1 extra flight att lägga till per håll. Tex Kalmar, Sundsvall mfl i Sverige och säkert en massa i Norge också.
Göteborg är dock inte en av dessa då du kan ta dig till Köpenhamn samt Tyskland mfl ställen direkt från Göteborg.
Ursäkta en dum fråga, men hur menar du "kan ta sig direkt från Göteborg"?
 
Toppen