Senaste nytt

Flyga med reservoarpenna

Thogge

Medlem
Hej,

Hur gör ni som flyger mycket och använder reservoarpenna?
Har fått höra lite olika råd ang detta, antingen ska man ha pennan helt tom eller helt fylld för att undvika att bläcket tränger ut pga trycket i kabinen.

Har man en fin och ofta dyr penna som man gillar att skriva med vill man kanske ha med den lite överallt. Även till jobbmöten utomlands.

Tömmer ni pennan och tar med en extra bläckpatron som ni sätter i när ni landat? Eller struntar ni helt enkelt i att ta med pennan på flygresor? Kostnadsmässigt blir det 10SEK/patronen, så kanske är värt det om man gillar sin penna?

Tankar? Tips?
 

jsn

Medlem
Har aldrig själv sådan penna med mig, men första steget skulle vara att inte ha en alltför full patron och vända spetsen uppåt under själva flygningen, gärna "skrivit ur" spetsen så den är torr.
 

agehall

Medlem
Jag hade länge en reservoarpenna (modell "inte allt för dyr") i min datorväska och det var aldrig några problem att flyga med den. Det enda problemet jag hade var att bläcket torkade ut stup i kvarten så jag gick över till att ha kulspetspennor från BA First (som faktiskt är riktigt bra!) istället.
 
Jag hade länge en reservoarpenna (modell "inte allt för dyr") i min datorväska och det var aldrig några problem att flyga med den. Det enda problemet jag hade var att bläcket torkade ut stup i kvarten så jag gick över till att ha kulspetspennor från BA First (som faktiskt är riktigt bra!) istället.

Jag håller med dig!

IMG_3125.JPG
 
Toppen