Senaste nytt

Flyg till USA i April?

havregoat

Ny medlem
Hej,

Jag skulle behöva ta mig till USA i April! Jag har amerikanskt medborgarskap och kommer därmed in men vet inte riktigt hur jag ska ta mig dit.

SAS verkar ha ställt in även flighten till EWR som skulle gå tre gånger i veckan. Går det att ta sig till London och vidare med United? Nån som vet?
 

FilipJ

Medlem
Kan du vara lite mer specifik? Antar att inte vilken destination i usa som helst är good enough..
 

havregoat

Ny medlem
I rådande situation är jag nöjd med att ta mig till USA för att boka en domestic flight men drömmen hade varit direkt till SFO/LAX.
 

FilipJ

Medlem
3000kr med ett byte i AMS.
1A9FB699-7AD3-475C-9E90-765D17372228.png
 

havregoat

Ny medlem
Ah, tack för tipsen!

Det är väl inte riktigt bara att boka en biljett? Har fått intrycket att flygbolagen avbokar en vecka framåt men att de flesta flighterna framöver kommer vara inställda?

Är inte så införstådd i t.ex. om jag får åka enkel biljett till Kastrup eller om jag behöver ha bokningen mellan Sverige och destination. Med tanke på restriktionerna?
 

Hachans

Medlem
Ah, tack för tipsen!

Det är väl inte riktigt bara att boka en biljett? Har fått intrycket att flygbolagen avbokar en vecka framåt men att de flesta flighterna framöver kommer vara inställda?

Är inte så införstådd i t.ex. om jag får åka enkel biljett till Kastrup eller om jag behöver ha bokningen mellan Sverige och destination. Med tanke på restriktionerna?
Du kommer vid incheckning behöva visa att din slutstation inte är Danmark. Kan vara parkeringskvitto, tågbiljett, flyg vidare etc.
 

Xilan

Medlem
Ah, tack för tipsen!

Det är väl inte riktigt bara att boka en biljett? Har fått intrycket att flygbolagen avbokar en vecka framåt men att de flesta flighterna framöver kommer vara inställda?

Är inte så införstådd i t.ex. om jag får åka enkel biljett till Kastrup eller om jag behöver ha bokningen mellan Sverige och destination. Med tanke på restriktionerna?
Exemplet ovan med Köpenhamn-Amsterdam-Los Angeles var bara ett exempel. Det går att hitta exempelvis Stockholm-Amsterdam-Los Angeles också.
 

marbe166

Medlem
Du kommer vid incheckning behöva visa att din slutstation inte är Danmark. Kan vara parkeringskvitto, tågbiljett, flyg vidare etc.

Har danskarna lättat på kraven? Det har ju varit förbjudet att resa in i Danmark (t.ex. över bron) för att flyga från Kastrup.
 
Toppen