Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

taxvalp

Medlem
Vid sökning av bonusresor finns det en kryssruta där det står "Eurobonus medlem reser".
Om du kryssar bort den rutan, kan du fortfarande se rabatten efter du har valt flygningarna?

Ja, tog bort kryssrutan nu och man tycks alltså kunna boka åt någon annan med rabatten. Möjligheter öppnar sig...

Kan du testa att göra en "Bästa tillgång"-bokning (Points+cash) och se om det finns någon rabatt där?

Tyvärr ingen rabatt där!
 

Vic

Medlem
EuroBonus information - SAS
Q: On my statement online, all points earned up until May 12th are shown under “Flights”. Why don’t I see points earned on for example hotels?

A: All migrated data are compiled under “Flights”. Points earned from May 13th will be shown under each category.

Jo jag vet :) men det är inte alla mina poäng som syns under "Flights" dvs. det saknas poäng..
 

Mr Basic

Medlem
Lite OT.
Fick just ett vanligt brev i lådan från MC där man meddelar förändringar av det vanliga MC-kortet samt reklam om Premium. Poäng per 100kr blir bättre men då har man infört en maxgräns på 200k kronor, allt spenderat över det genererar inga eurobonuspoäng. Får nog bli ett Premuim....
 

Vic

Medlem
Lite OT.
Fick just ett vanligt brev i lådan från MC där man meddelar förändringar av det vanliga MC-kortet samt reklam om Premium. Poäng per 100kr blir bättre men då har man infört en maxgräns på 200k kronor, allt spenderat över det genererar inga eurobonuspoäng. Får nog bli ett Premuim....
Vad blir p/100kr på vanliga?
 

Mr Basic

Medlem
World Mastercard (ej Premium)
20p/100kr vid köp på sas.se
15p/100kr vid köp i utländsk valuta
10p/100kr vid övriga köp
Gäller fr.o.m. 2017-06-01
Maxgräns för poängintjäning 200.000kr
Gäller fr.o.m. 1018-01-01
 
  • Gilla
Reactions: Vic

palmen

Moderator
Det skulle vara väldigt bra om detta gällde betal biljetter också
Det lär dock aldrig hända. I så fall skulle alla mina resor framöver bli i plus/business men enbart betala för go. Vi är rätt många som kommer upp i 200k poäng på 12 månader så plus/business kabinerna skulle vara fyllda med personer som får detta gratis genom Fly Premium.

Självklart skulle det vara grymt bra för oss, men kan inte se att det någonsin skulle hända då det är en på tok för bra förmån att ha obegränsade gratis uppgraderingar till Business på longhaul men bara betala för GO.
 

Thornado

Medlem
Är det någon av er som ansökte om kortet idag som har lyckas använda (eller testa) FlyPremium än eller är det bara testpiloterna som det funkat för?

Ansökte om kortet tidigare idag och fick det beviljat på en gång. Såg ingen FlyPremium, så testade nu att gå in på hemsidan och kunde där välja att aktivera mitt nya Mastercard Premium (insåg dock att det kanske inte var en så bra idé - undrar om mitt gamla MC är avaktiverat nu), men fortfarande inget FlyPremium på sas.se.
 

Samosaguas

Medlem
Är det någon av er som ansökte om kortet idag som har lyckas använda (eller testa) FlyPremium än eller är det bara testpiloterna som det funkat för?

Ansökte om kortet tidigare idag och fick det beviljat på en gång. Såg ingen FlyPremium, så testade nu att gå in på hemsidan och kunde där välja att aktivera mitt nya Mastercard Premium (insåg dock att det kanske inte var en så bra idé - undrar om mitt gamla MC är avaktiverat nu), men fortfarande inget FlyPremium på sas.se.
Jag aktiverade också mitt kort idag, men mitt gamla MC fungerar fortfarande. Har dock inte testat FlyPremium.
 

palmen

Moderator
Är det någon av er som ansökte om kortet idag som har lyckas använda (eller testa) FlyPremium än eller är det bara testpiloterna som det funkat för?

Ansökte om kortet tidigare idag och fick det beviljat på en gång. Såg ingen FlyPremium, så testade nu att gå in på hemsidan och kunde där välja att aktivera mitt nya Mastercard Premium (insåg dock att det kanske inte var en så bra idé - undrar om mitt gamla MC är avaktiverat nu), men fortfarande inget FlyPremium på sas.se.
Fungerar inte för mig ännu, jag antar att det behöver gå något batch-skick innan det fungerar.
 

Myllys35

Medlem
Hur fungerar det med nivån på Fly premium om man ansöker nu? Räknas de 12 senaste månaderna eller börjar man på 0?
 
Toppen