Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Jönsson

Medlem
Bokade om returresan, till ett annat datum, på en fly premium bokning och noterade något intressant. Kostnaden för ombokningen var för business och inte för economy, dvs 100k per person och inte 60k. Omboknkngen på sas Classic tog alltså ingen hänsyn till Fly Premium utan skötte hela transaktionen som business. Vad händer om man avbokar efter en ombokning? Blir rätt summa poäng återbetalda?
 

Brandten

Medlem
Har "max status" på SAS FlyPremium till juni 2020 men hur/var kan jag se om jag kvalat in för ny max till nästa period?
 

TasselT

Medlem
Någon mer som har problem med att boka bonusresa i SAS PLUS inrikes med byte på Arlanda, t ex GOT-ARN-UME eller MMX-ARN-OST ?
I SAS PLUS kolumnen står det "Inte tillgänglig" på alla avgångar. Har testat avgångar nu i Juli ända fram till Februari nästa år - samma resultat: platser finns i GO men inte alls i SAS PLUS.
Direktflyg däremot verkar inte vara något problem, t ex GOT-ARN eller ARN-UME - då finns det gott om plats i både GO och PLUS.
SKIT som klantat sig igen ?

/ TT
 

danielhog

Medlem
Någon mer som har problem med att boka bonusresa i SAS PLUS inrikes med byte på Arlanda, t ex GOT-ARN-UME eller MMX-ARN-OST ?
I SAS PLUS kolumnen står det "Inte tillgänglig" på alla avgångar. Har testat avgångar nu i Juli ända fram till Februari nästa år - samma resultat: platser finns i GO men inte alls i SAS PLUS.
Direktflyg däremot verkar inte vara något problem, t ex GOT-ARN eller ARN-UME - då finns det gott om plats i både GO och PLUS.
SKIT som klantat sig igen ?

/ TT
Kan det vara någon form av revenue management liknande fast för bonusresor? Att man vill styra folk till direktflyget och inte ta upp plats på två sträckor?
 

Isak21

Medlem
Hjälp..

Jag har bokat bonusresa med FlyPremium (+ SAS-kampanjen) bokad som genomförs i oktober 2019. Hade tänkt säga upp mitt FlyPremium innan det förnyas i September 2019. Vad händer med den bokade bonusresan? Enligt tidigare kontakt med SEB:s kortsupport så försvinner FlyPremium-förmånen, MEN försvinner även de redan bokade resorna som drar nytta av förmånen?

(för bakgrund till varför jag ska sluta med MC-kortet: http://www.businessclass.no/forum/t...-att-”byta”-reseprofil-och-därmed-kort.96923/ )
 

mha321

Medlem
Utan att veta säkert, så skulle det förvåna mig extremt mycket om det skulle påverka de redan bokade resorna. De ligger ju inne i systemen.

Däremot kommer du såklart inte längre kunna göra några ändringar i bokningen utan att förlora FlyPremium-rabatten.
 
Toppen